Ett höjdar program av 100 Höjdare igår...

Igår var det som vanligt 100 Höjdare, detta är nog ett av världens mest underhållande program just nu. Igår var det extra bra, kanske det bästa avsnittet hitills... Igår listade de "Tidernas 10 sämsta idéer". Jag har lagt märket till att publiken skrattar mer åt Filips skämt än åt Fredriks, men detta kan nog bero på att publiken består av personer som inte är så allmändildade, för när Filip drar ett skämt så anspelar han gärna på sex, eller också så säger han bara ett vanligt skämt, vilket är as kul. Men när Fredrik drar ett skämt så använder han sig gärna av lite mer oanvända ord, samt att han formulerar sig på ett avancerat sätt, jag tycker att det är as kul och förstår verkligen vad han säger, men tydligen inte publiken, han drog flera stycker sådana skämt, men ingen skrattade, fast jag garvade som as...  skit samma, båda är as rolig. Gäster var Johan Glans och David Batra... fan vad roliga de är, de är nästan lika roliga som Filip och Fredrik, men bara nästan.

Här kommer mina kommentarer på klippen:


10 Erik Fichtelius, direkt från Journalisthögskolan, famlar efter en yrkesidentitet (1975).
Det här var kul, men det var absolut inte högre än en 10:onde plats. Men just den kontrasten av erik var jävligt rolig.

9 Ingemar Stenmark övertalas återigen att göra något han varken vill eller är lämpad för (1979).
Den som kom på den här idén, med att ha Stenmark som berättare var förmodligen ironisk, men någon driftig medarbetare trodde att han menade allvar och hakade på idén, som då tydligen verkade bra... mycket roligt... F&F´s bildspel till hela klippet gjorde det bara ännu roligare.

8 Brandkåren i Minneapolis förorter försöker göra livet lätt för ett däggdjur (2003).
Stupid Americans! Haha, det borde ju kanske fatta... eller? Men alltså att ens koma på den här idén måste ju någon "smart" jävel ha gjort, för idén kan ju faktikst fungera... om man är i en tecknad film alltså! Stackars björnen, sedan att reportern ens säger att den mår bra... den kan fan inte må bra, den landade på nacken! Men som sagt, det är stupid Americans som underhåller oss...

7 SVT kläcker idén att presentera bidragen i Melodifestivalen i videoform, långt innan musikvideon är "satt" som konstform (1986).
haha, detta var mest roligt för att det ser så dåligt ut, även den här idén är ju helt jävla urdålig... haha Men lite kul var det.

6 Sveriges Television kläcker idén att låta en av framgång övergödd Lennart Swahn leda melodifestivalen (1986).
Alltså, kan en man vara mer självgod? haha Lennart struntade nog i det här programmet igentligen, han ville bara ha betalt och gå hem... för så mycket fel som han gjorde är ju helt sjukt... men samtidigt mycket roligt... Sedan då han dissar Per Gessle så skrattade jag som as. Stackars Per...Men så kan det gå då man får för sig att ha Swan som programledare... haha

5 Style försöker boosta sina sales genom att medverka i TV-programmet "Solstollarna" med förnedrande konsekvenser (1987). 
Att ens vilja ställa up på detta är ju hur kul som helst, det var kanske inte riktigt vad de räknat med, mycket roligt var det.

4 Eric Mosambani kommer från Ekvatorial-Guinea och tycker att det är en skön idé att ställa upp i OS (2000).
Grattis grabben, vad fan gör du ens där? hahah Helt ensam i bassängjäveln och dåligt gick det. Men kul som satan... haha

3 Rapport-reporten Göran Ågren testar polisens nya elchockpistol (2000).
Hahaha, stackars människa, jag hadde aldrig gjort det, han får ju svin ont, men ingen bryr sig, ingen av poliserna uttrycker ett ända ansiktsuttryck... hahah Iskallt...

2 En dubbad tysk tar plats i "Beck"-ensemblen (2001).
Fy fan, jag tänkte ju hela tiden på att hans röst inte passade då jag tittade på den här filmen... hahah Detta är ju fan hur kul som helst, varför har man ens han? hahah Helt onödigt... hahah

1 En tant ringer till Sveriges Radio 02:04 och vill ha svar SNABBT! (2004)
Den här är ju helt klockren, jag skrattade i nog 5 minuter efter att jag sett detta, hur kan man ringa mitt i natten och kräva ett svar? Dessutom så fattar jag inte vad hon klagade på... dubbla priogram? Hon måste ju ha fått in typ två program samtidigt eller något i den stilen... Sedan då hon går upp i fallset så är det ju hur kul som helst, hon börjar klaga på Internet, haha Sedan så verkligen uttrycker hon att hon är arg i slutet... Detta var bland det roligaste jag sett eller kanske snarare hört på länge...

Kul avr det, Fredrik och Filip ahr överträffat sig igen, ett av de bättre programmen... mycket roligt...

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken tur att jag såg ditt inlägg. Jag hade glömt bort att ladda hem gårdagens avsnitt ;-) Men nu är det gjort!

//Anna

Postat av: Isabell

Superkul var det! Hahaha! Man sitter alltid och skrattar högt för sig själv när man ser det, för så kul är det (och det känns rätt dumt). Nu har jag fått mina föräldrar att börja titta på det också men mamma sa idag: "Ja, det var ju inte så kul igår..." Jag fattade ingenting ;)Det var ju hur roligt som helst :D

2005-12-21 @ 11:30:21
URL: http://intensity.blogg.se
Postat av: Michelle

hahha ja, när tanten skrek "INTERNET HELVETE!" eller något i den stilen. vet inte hur länge jag satt och skrattade efteråt. haha

2005-12-28 @ 13:09:39

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback