Kan det bli en Larsson i det stora derbyt,

Ryktena går nu att våran kära Henrik "Henke" Larsson som i måndags tog hem Tidernas Guldboll på debn Svenska fotbollsgalan, kommer få spela från start i det prestige fyllda derbyt "El Classico" som spelas mellan de båda topp lagen Barcelona FC och Real Mardid FC. Henrik ahr ju fått nöta bänk sedan han kom tillbaka från sin skada, han har haft ett par starter i Barca tröjan, och gjort bra ifrån sig, han ahr dessutom gjort några strålande inhopp, där han bland annat har nätat. Men att Larsson skulle ta en plats... inte kommer tränare Rijkaard att ta bort någon av Ronaldinho, Etoó eller Messi/Giuly? Nä det tror inte jag heller, men det är heller inte det ryktet handlar om, istället för att ta plats i den attackerande trion så tar han plats i mittfälttet...

Det kommer sig som så att när tränare Rijkaard ställde upp på att träffa och fotograferas av den spanska tidningen "Sport" så började Rijkaard att flytta på spelare och skapa lite olika laguppställningar på taktiktavlan, i en av hans uppställningar så placerade han Larsson på den offesiva mittfältsplatsen, som annars har vart Xavis. När fotografen skrattade och sa att: Larrson är ju ingen mittfältare?! - Då svarade Rijkaard: - Inte? Jag ska i alla fall överväga det, jag har fortfarande några dagar på mig.

Det ryktas även om att detta enbart vart för att förvilla Real Madrid inför den viktiga matchen på Lörda (Imorgon) klockan 20:00.

Läs om detta på bland annat
Expressen

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej hå!
jag har verkligen inte gjort den själv. det är väl bellman från början... men jag har arrat den alldeles, alldeles själv!! vad gör du?

Postat av: david

Henke är så grym. Barca borde låna ut Messi så han fick mogna och köra hårt med Larsson, han blir ju inte yngre direkt...

Larsson är ju en av världens klart bästa spelare och kanske den mest lojala lagspelaren. Gör sällan en dålig match.

2005-11-19 @ 00:26:52
URL: http://gelin.blogg.se
Postat av: Anonym

Fan vilka blå ögda svenska, ser hellre Messi än Henke till 100%. Kåmark är kanske eran talesman?

2005-11-19 @ 20:20:22

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback