Polarpriset till Led?

Aftonbladet skriver att de "erfar"... vadå erfar? Skulle det vara dåligt eller? De erfar i alla fall att Led Zepplin får 2006 års polarpris... Jag tycker personligen att det känns rätt. Han har bidragit med så otroligt mycket till rockens utveckling... Zepplin får gärna få årets Polarpris för mig!

Detta är det 15 året som priset ska delas ut... Det första delades ut 1992! Då gick det till Paul McCartney och The Baltic States. Sedan dess har artister som, Elton John, Bruce Springsteen, Ray Charles, Stevie Wonder, Bob Dylan,  B. B. King och nu senast Gilberto Gil och Dietrich Fischer-Dieskau vunnit det "åtrovärda" Polarpriset

Här är alla tidigare vinnare:

2005: Gilberto Gil och Dietrich Fischer-Dieskau
2004: B. B. King och György Ligeti
2003: Keith Jarrett
2002: Sofia Gubaidulina och Miriam Makeba
2001: Burt Bacharach, Robert Moog och Karlheinz Stockhausen
2000: Bob Dylan och Isaac Stern
1999: Stevie Wonder och Iannis Xenakis
1998: Ray Charles och Ravi Shankar
1997: Bruce Springsteen och Eric Ericson
1996: Joni Mitchell och Pierre Boulez
1995: Elton John och Mstislav Rostropovitch
1994: Quincy Jones och Nikolaus Harnoncourt
1993: Dizzy Gillespie och Witold Lutoslawski
1992: Paul McCartney och The Baltic States

Ska det bli Led Zepplin? Vad tycker ni?

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Danne

Jag gillar ju Zeppelin så för mig är det helt okej!


Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback