Fan vad kallt det blev...

Fy fan vad kallt det var imorse... jag vaknade.. och frös, mitt täcke låg på golvet. Jag plockade snabbt upp det och la mig igen... somnade om och vaknade igen... täcket låg på golvet igen. Varför sparkar jag av mig täcket om det är minus 45 grader? Ok så kallt var det inte... i alla fall inte inomhus... Ute var det -4 grader... -4... Min första tanke var: "Hadde det regnat idag så hadde det vart årets första snö"... konstig tanke så tidigt på morgonen... men va fan, vintern är snart här och hösten är i full jävla gång...

Tur att man har vinterkläder... det blev min vinterjacka idag, igår höstjackan, idag vinterjackan... på typ 12 timmar så har det blivit ett tillfälligt temporärt jackbyte... det märks att vintern snart är här, det är kallt, man har på sig vinterkläder (just ja jag använde även mina handskar för första gången...) samt att alla löv snart har trillat av sina grenar...

//Fred

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du släktforskat? Du kan ju ha norrbottniska förfäder. Här sover vi på altanen mellan november och mars. Sedan blir det för varmt ute. En midsommarnatt i frysboxen - dé du!

2005-10-31 @ 23:59:30

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback