Ljuva 80-tal... som man knappt fick uppleva!

Fick nyss frågan, vilket årtionde jag skulle vilja uppleva igen eller för första gången? Efter lång eftertänksamhet så kom jag fram till att jag vill återuppleva hela 80-talet. Det glada 80-talet, dels för att jag föddes under 80-talet, men jag har typ inga minnen av det.

Tänk er tillbaka till 80-talet.... Vilken klädstil man hadde, inte jag utan ni som verklig upplevde 80-talet. Musse Pigg-tröjor (snygga?), Sneakers, vilken hit! Alla jeansvästar med påstrukna patches... Alla dessa axelvaddar som var så inne (Kläderna är väl det som man kan välja bort, eller? Även om en del plagg var "häftiga"

Musiken regerades av Brian Adams, U2 och Bruce Springsteen m.m. De svenska bandet var ju, Europe, Mauro Scocco slog ju igenom regält med "Sara" (Hette den väl)... Musiken var det fart på, den var ju riktigt bra, "Wake me up befor you Go-Go!" var ju en hit! Även ABBA kunde ju göra låtar, eller vad säger ni?

Den klassiska Rubikskuben som man satt med i timmar, sedan när man trodde man var klar så var det en röd jävla bit mitt i det blåa och viseversa! Då blev jag arg, även om jag gjorde detta på 90-talet, hur som helst så petade jag bort alla färger, sedan klistrade jag fast dem där de hörde hemma. Även Nintendos spelkonsol som kallades Nintendo 8-bitar, vilken maskin, vad skulle man gjord utan sin Nintendo i slutet av 80-talet. Även om jag spelade det på första halvan av 90-talet... vadå föds man 88 så hadde man inte mycket 80-tal i sig!

Filmerna som regerade var ju Top Gun, de senare Star Wars filmerna, Fletch, med Chvey Chase, Snuten i Hollywood med Eddie Murphy, den första Die hard filmen ko ju i sluitet av 80-talet.... Lethal Weapon var också en stor film! Många bra filmer och skådisar var det... Ljuva 80-tal...

Det var ju även en TV-serie som nog ingen glömmer... Miami Vice! Vilken serie... även idag kan man uppskatta den, jag tycker den är bra i alla fall... För att inte glömma Smurfarna, vilket barnprogram...

Låt oss alla gå tillbaka till 80-talet!

//Fredrik

Ps. Om ni har något mer som ni vill tilläga i mitt 80-tals inlägg, säg bara till! Ds.

Kommentarer
Postat av: Andrea

80-talet ja, i klädesväg måste tilläggas: benvärmare, handledsvärmare, mormorskängor, en salig blandning av spets och trasor(a la Madonna), high hair, med fördel tupperad hjässa, spetsiga syntskor, "skidbrallan", västar. Musik tänker jag Depeche Mode, Ratata (Scocco & Co), Lustans Lakejer, Trance dance, Duran Duran, Grace Jones,Tanita Tikaram, Tracy Chapman, Eurythmics och hårdrockens återkomst m Gun's&Roses. Filmer såsom American Gigollo, Jakten på den försvunna skatten, Susan var är du, alla dessa Clintan filmer såsom Heartbreak Ridge med saftiga kommentarer.
Personligen hade jag hellre velat uppleva, dvs vara äldre under slutet av 60- början 70- talet.
Hm, vad hände med leva nu?!
/ANdrea

2005-10-06 @ 13:27:36
Postat av: Kate

Men hördu Fredrik..Hur "gammel" är du egentligen?
Jag läste ju dina inne- och utelistor i Puls när det begav sig..Och det måste väl ändå vara ngr år sen nu..? Du kan ju INTE vara född på 80-talet. Eller är du en sån där som liksom stannat i åldersutvecklingen? För isf skulle jag gärna vilja veta hur du gör..

Postat av: haha

Kate, vilken Fredrik tror du att det är? Virtanen??

2005-10-06 @ 15:41:13
Postat av: Fredrik

Haha... Precis... jag är ju inte Virre direkt! Men vem är du "Haha"?

2005-10-06 @ 16:03:10
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback