All in, eller? Tur att kräftor finns!

Vilken dag... Var ute och sprang, trodde jag skulle ramla ihop och dö, inte för att jag har dålig kondis, utan för att det kom något jävla "jogging gäng" som ville att jag skulle haka på i deras takt... Klart man hängde på, men det gick väl så där, det visade sig att de hadde sprungit i 5 års tid nu, till skillnad från lilla mig som bara varit ute i skogen ett par veckor... Röd som och flämtande som en urtömd ketchupflaska, togjag mig fram i deras takt. Men jag överlevde, tack vare att en av medlemmarna i "jogginggänget" stukade foten, så jag var genast aspirant på att hjälpa denna person tillbaka, så kunde de andra spring färdigt... (Smart drag) Först så behövde jag inte följa med, men jag insisterade på detta... När jag väl kom hem så var jag relativt nöjd med mig själv. Jag hadde klarat av att hålla takten med "jogging gänget" och gjort en god gärning (Hjälp den skadade "jogging gängs" medlemmen!

Poker review!

Jag har även spelat poker idag! Gick förbannat bra... ända tills dess att jag skulle göra det vinnande slaget.. då losar jag potten och vips, min konkurent i det spännade No Limit Holdém Texas Holdèm var tillbaka på banan (eller bordet). Fan, vad skulle göra nu? Jag bestämde mig för att vänta tills jag fick något bra, då kom den "Golden hand of the moast golden hands" AA (Inte anonyma Alcholister) med mina Ess så var jag kung, jag gick all in (innan floppen, that takes guts). Han "Callar", fan vad glad jag blev, jag kan få en stark ledning eller åka ur... jag visar mina AA stolt... han visar sin KQ, med besviken min, jag tar mig en klunk vatten och lutar mig tillbaka! Floppen visar Q (nej!) 6 och 10! Fan, han har ett par, men jag sitter där bakom mina solbrillor och försöker vara lugn, "turnen" kommer, det är en 2, nu måste han få en dam för att vinna alltså en Q, jag tar mig ett par klukar vatten, och tänker belåtet, (Nu kan jag bara vinna, fan vad jag ska trasha honom sen...). Sista kortet, "rivern" Med en nytagen klunk vatten i min munn, så ser jag en spader freaking dam på bordet! Jag tänker FAN! och sätter vattnet i halsen... hostar upp vattnet på poker bordet (Emmets köksbord). Jag är PARALYSERAD! Min kära konkurent däremot skrattar och Trashar mig, va fan, det var ju inte så här det var tänkt! Jag skulle ju trasha honom eller?

Detta bekräftar talesättet, "ropa aldrig "hey" förän du har kommit till trädets topp!"

Jag får tröst äta mig på kräftor ikväll, ska på en liten kräftskiva, äta de små rakarna som vi fångade i sommras! Mmmm. vad gott! Vi ses nog senare!

//Freddan


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback