Nu tycker jag ändå de får skärpa sig... Egna lagar?!

Jag är fan för att Sverige SKA ta in invandrare från olika länder, allt från USA till Irak. Sjävlfallet ska de få ha ett hyggligt liv här i Sverige.
Självfallet ska de få utöva sin religion här i Sverige.
Men.
Inte fan ska vi låta olika folkgrupper få
egna lagar.
För att Sveriges inte passar dem.
Ska man bo i Sverige ska man fan leva efter Sveriges lagar.
Skulle jag flytta till USA, skulle jag få leva efter Amerikanska lagar. Skulle jag flytta till Irak, skulle jag få leva efter Irakiska lagar. Inte fan skulle jag kräva egna lagar!
Sverige är ett anpassningsbart land som anpassar sig otroligt mycket just nu efter alla kulter som vi influeras av, med tanke på invandringen.
Men att muslimer ska tillåtas ha egna lagar är absurt. Rent utsagt idiotiskt.
Nä, det ökar enabrt den segrigationen som Sverige - tyvärr - har. Dessutom håller jag med Lena att detta bara gynnar rasister.
Helt enkelt, bor man i Sverige lever man efter Sveriges lagar, passar de inte kan man flytta.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Spanskmannen

Ta sedan dit man kommer. Svårare än så är det inte, och passar det inte kan man ta sitt pick och pack och åka nån annanstans. Börjar ledsna rejält på att allt i hela Sverige ska ändras så att det passar de nya svenskarna. Sverige är redan gästvänligt så att det räcker och blir över.

Postat av: Fredrik

Till Spanskmannen:
Precis. Man blir verkligten irriterad.

Må FINT

2006-04-28 @ 15:42:07
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Cristel

Jag blir så otroligt upprörd av det här! Tycker indvandrare ska vara glada av att de får komma in i Sverige över huvud taget. Vill dom ha lagar som antagligen redan finns i deras hemland borde de väl bo kvar där isåfall? Usch, vad irriterad jag är. Man kan inte komma som ny invånare i ett land och kräva att vi som bor här ska ändra på oss efter hur de är vana vid. Jag säger bara IDIOTI.

2006-04-28 @ 21:30:57
URL: http://ffashionista.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Cristel:
Precis. Otroligt irriterande. Detta är IDIOTI. Aldrig i livet att Irak skulle anpassa sig efter mig... då kan ju inte Sverige anpassa sig efter dem, trivs man inte med de lagar och ordnignar vi ahr i Sverige kan man flytta. så enkelt ör det.

Må FINT

2006-04-28 @ 22:05:24
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: I love Sweden

Håller med föregående talare till fullo!

2006-04-29 @ 13:37:40
Postat av: Fredrik

Till I Love Sweden:
Japp!

Må FINT

2006-04-29 @ 14:09:06
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Citrin

Det knäppaste är ju att de som har kommit med förslaget inte verkar förstå att majoriteten av muslimer förmodligen INTE håller med. Om detta gick igenom (vilket det inte gör så klart) skulle varje muslim i Sverige automatiskt tvingas in i dessa speciella lagar eller ska man få skriva upp sig frivilligt eller...? Väldigt dumt och ogenomtänkt.

2006-04-30 @ 10:44:36
URL: http://citrin.webblogg.se
Postat av: Fredrik

Till Citrin:
Ja.. det hela verkar knäppt. Jag hoppas verkligen inte att detta går igenom.. alla som bor i Sverige ska leva efter de svenska lagarna..

Må FINT

2006-04-30 @ 12:45:03
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback