Göran i SVT

Göran "Head of state" Persson är en jävel till retoriker.
No question about it.

Måste säga att jag faktiskt förstår honom i hans resonemang kring att gå till val som enat parti och inte dra med Miljöpartiet och Vänsterpartiet.  Om man röstar på ett parti i "Alliansen" får man ju dras med alla andra. De skulle ju lika gärna kunna bilda ett stort parti istället, så som de för sin politik nu.

Vem vill helt ärligt ha Maude Olofsson i en regeringssits?!

Inte jag.

Inställsamma kvinna.

Usch.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med, han fick med mig nästan haha. Skämt åsido, så har jag ingen aning om vad jag ska rösta på :S Vet du? kram

Postat av: Moa

Vaa nej, har det varit någon debatt ikväll? Jobbat så mycket så känner mig helt off fårn allt, haha.

Men duu Maud är la gullig :P Och vadå inställsam, det är väl alla politiker :)

2006-08-27 @ 22:53:45
URL: http://moasakhay.blogg.se
Postat av: petra

förlåt en senfärdig - men ville gärna komma med MIN tio-i-topplista över filmer...såg din först nu, ju...
1. Citizen kane - helt enkelt oöverträffad i intrig, komposition, bild, berättande...
2. Poltergeist - en av de bästa skräckfilmerna eftersom den har totalt fokus på barnet, barnets fantasi och barnets tänkande...
3. You can count on me - gripande, stark och omvälvande om två syskon i dagens USA.
4. Mina - fransk film om två väninnor och hela deras parallella liv - oerhört varierad, suggestiv och ..transformerande..
5. Repet - en av Hitchcocks små mästerverk - man måste välja ett..
6. Fanny och Alexander - samma med Bergman - man måste ju ta en liskom...denna - i synnerhet sextimmarsversionen som jag såg tre (3) gånger - är liksom att leva ett liv - ett annat liv - under någtra timmar...
7. 10 - en iransk film som utspekar sig i en bil - tio olika dialoger i en bil - extremt medryckande!
8. Jazzgossen - Hasse Ekmans (Göstas pappa) berättelse om svensk underhållningshistoria - färgstarkt, intressant och medryckande!
9. Ice Storm - film av killen som nyss var på Fårö för att träffa Bergman - Ang Lee...mycket speciell sjuttiotalsskildring..
10. Kvinna under påverkan - Cassavetes med Gena Rowlands - skådespeleri utan motstycke...

måste fortsätta med två till;
11. En dag i Gallerian - av Woody Allen med honom och Bette Midler - fruktansvärt träffsäkert om äktenskapet - stora skratt utlovas!
12. Att angöra en brygga...Hasse och tage måste också vara med här...och då är denna film en bra motvikt till många liknande svenska i genren medelsvensson och sommaren -
fast
13. Vi hade iallafall tur med vädret av Kjell Sundvall, kommer inte långt efter förstås...hähä

kommer att jobba vidare med denna lista i min blogg tror jag...det var så kul!

2006-08-28 @ 00:04:37
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: petra

länkar till dig - nu är det dags...har sett dina kommentarer länge i andras bloggar..

2006-08-28 @ 00:07:43
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: petra

...ochså, tredje gången gillt denna gång; om det finns en blogg som heter..."on the rocks" så borde det väl finnas en som heter "straight, no chaser..." eller hur?

2006-08-28 @ 00:10:07
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till helena:
Ne, jag ahr INGEN aning. Moderaterna är blankt nej för de har vi egentligen inte råd med, fast det inser ingen. Sossarna har tappat greppet och resten är värdelösa... :/

Till Moa:
Maude är extra inställsam och jobbig. Huhhh...

Till Petra:
Fin lista... vi ahr olika smak hehe. Tack för länkningen! :) Nu blev jag lite glad... Ja, det borde finnas en blogg som heter så, faktiskt. :) Haha.

Må KANON

2006-08-28 @ 14:20:22
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback