My Movie Top 10-list

Här är en lista över mina 10 favoritfilmer. Börjar med favoriten.

  1. The Game - Jag har vart förälskad i denna since the day I first layed my eyes on it. Lovar. Sjukt bra film, där min absoluta favorit av skådisar spelar huvudrollen, nämligen Michael Douglas.
  2. The Godfather - Klassiker som aldrig dör. Denna kan jag se om och om igen. Behöver jag säga mer?
  3. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl - Otroligt bra film. Där Johnny Depp är helt otrolig i sin tolkning av rollen av Kapten Jack Sparrow. Kiera Knightley och Orlando Bloom gör även de strålande skådespelarinsatser.
  4. V for Vendetta - Grym film som jag tycker är otroligt bra gjord. Väldigt spännande och intressant. En film som jag underskattade innan jag satte mig i salongen. Men som totalfångade mig. Måste ses.
  5. Pulp Fiction - Ruggigt bra film. JohnTravolta, Bruce Willis och Samuel L. Jacksons kanske bästa film.
  6. The Lord of the Rings: The Return of the King - Den är bra gjord. Den är grym. Den bästa av de tre filmerna, no question about it alltså.
  7. Final Fantasy: The Spirits Within - Denna kan jag på något sätt inte släppa. Den är... compelling. På något sätt. Bra film.
  8. Se7en - Denna fångade mig genast. jag fullkomligt älskar den här filmen. Bra gjord dessutom. Morgan Freeman då han är som allra bäst.
  9. The Sixth Sense - Den blir nästan gripande. Willis gör en otrolig skådespelarinsats.
  10. A Beautiful Mind - Den är genial. Väldigt gripande berättelse om matematikern John Nash's liv. Russell Crowe är magnifik i den.

Bubblare: Fletch - Kan inte låta bli. Den här filmen är så kul så jag inte kan hålla mig från att se den. Detta är lite av min dark secret i filmer.


Michael Douglas, Johnny Depp och Elijah Wood är tre väldigt duktig skådespelare.

Signerat,
Fredrik


Kommentarer
Postat av: Moa

Härligt med någon som har lite vettig filmsmak, haha. Flera av mina favoriter hade du med juu.
Ha en bra dag :)

Postat av: Fredrik

Till Moa:
Ja, jag ahr världens bästa filmsmak ju... :) Men den är rätt bra, ja...

Må KANON

2006-08-08 @ 18:25:41
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Joakim

Blir att fixa nån asap!

2006-08-08 @ 20:51:47
URL: http://joakimjacobsson.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Joakim:
japp, gör det du, så snabbt det är möjligt... :)

Må FINT

2006-08-08 @ 23:59:43
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback