Är sanningen den att Christer Fuglesang är NORSK??

Är det bara jag som snart spyr på allt som har med rymden att göra? Media har spottat ur sig helt överdrivet massa artiklar om rymden och inte minst om den svenska astronauten Christer Fuglesang.
Han som inatt fick resa iväg till rymden.
Helt ärligt kan jag säga att jag är faktiskt rätt likgiltigt inför detta. Kul med att han är första svensk i rymnden, men eftersom att tidningar har skrivit om detta sedan i, vad det känns som, augusti så orkar jag inte bry mig.

Men. Nu pratas det ju om att han ska bli årets svensk och allt det där. Och visst, har han stått ut i fjorton år av träning för detta, är han väl värd det. Även om min röst ligger kvar på samma person som alla tidigare år, Arne Weise, detta trots att han slutade vara julvärd för flera år sedan. Och det var ändå mitt starkaste argument till varför han alltid skulle bli årets svensk varje år. Nu kör jag mest på att han fortfarande är julvärd i mitt sinne... Läste för övrigt att han har insjuknat. Hoppas han blir frisk...
I alla fall. Fuglesang. Är det bara jag som får en norsk vibb av detta?
Tänk om han är NORSK??
Det skulle ju egentligen vara det ultimata. Om vi i sverge hyllar honom som tokar och skriker efter utmärkelsen årets svensk. Och så visar det sig att han egentligen är norsk.
DET, mina damer och herrar skulle vara humor på hög nivå.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Malin

Det skulle det vara! Oj, vad jag skulle skratta! Hahaha! =D

Postat av: Cissi

Haha, såg du bilden i Aftonbladet där han höll i en skylt som sa "Heja Sverige, Heja Norge"...

2006-12-10 @ 14:53:10
URL: http://cissin.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Malin:
Kul indeed :)

Till Cissi:
Haha kollade upp det nu och det stämmer ju! :P

ha det bra

2006-12-10 @ 15:41:27
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anonym

men dah han har norsk släkt. sen en sak.
om man föds i norge. och bosätter sig i sverige.
blir man inte svensk då, med medborgarskap och så?
måste alla svenskar vara så SVENSKAR. det luktar ju sverigedemokrater kring oss nu: HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

2006-12-11 @ 21:38:59
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Vanda:
Jag vet att han har norsk släkt. och att han är svensk. han föddes i sverige, då blir han svensk... Men om man flyttar måste man ansöka, annars får man inte. Men det är ju egentligen inget fel att man är svensk. vi är ju svenskar och sverigedemokraterna har inget me att vara svensk att göra. De är idioter.

Ha det

2006-12-12 @ 17:59:46
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback