Min dag... Snö = problem?

 Det snöar.
 Jag älskar snö.
 Inte alltid.
 Idag älskar jag inte snö. Den är jobbig och ivägen.
 Var och tränade idag. Körde huvudsakligen kondition. Kände att jag behövde öva upp den. Men the same goes for musklerna. Fast idag blev det kondition.
 Jag valde att använda gymmets löparband, motionscyklar och roddmaskiner. Men. Det var kö till alla grejerna. Så det drog ut på tiden och man han varva ner mellan passen. Inte bra.
 Sen när jag duschat, klätt på mig och var på väg ut och hem, har snön börjat falla igen. Fan. 
 Mitt hår är still wet. Jag har ingen mössa. Fan.
 Jag kommer bli förkyld. Det vet jag.
 På vägen till bussen så fullkomligt täcktes jag av snö. Sedan lite till eftersom att jag fick vänta extra länge på den - alltid - försenade bussen. Busslinje 11 mot Hovsta.
 Aldrig i tid.
 Bussfärden var jobbig. Alla var snöiga och blöta. Jag fick ingen sittplats heller. Bussen var full.
 Nästan.
 Det satt en jobbig tant som inte kunde flytta in. Så där innanför henne så fanns det ett ledigt säte. Där satt ingen. Men tanten satt ivägen. Jag orkade inte be henne flytta på sig. Så jag stod hela resan hem. 
 Vägen hem låg snötäckt. Ingen plog har plogat än. Fan. Jag måste pulsa genom snön. Biverkning: Man blir blöt om jeansen. Precis där nere kring vristen. Men jag tog mig hem. Tillslut.
 Känner redan av en pre:förkylning. Men jag måste tränga undan den. Den ska inte få komma. Jag ska vara frisk. Jag MÅSTE vara frisk.
 På fredag åker jag buss till Österrike. Då kan man inte vara sjuk.
 Om jag bara hade haft en mössa. Vad varmt och skönt det hade vart.
 En mössa.
 Jag har en mössa. En ny. Den ligger i en Stadium-påse. Dumt av mig att inte använda mössan. Inte trodde jag att jag skulle behöva gå ut mitt i en snöstorm. Med nyduschat hår.
 Eller kanske. Jag tror nog att jag imorse hade en svag tankeverksamhet kring det här dilemmat. Jag valde väl att avbryta den så att jag kunde se klart på nyheterna.
 Ska aldrig mer lämna min mössa hemma. För det är kallt utan mössa. Speciellt med blött hår.
 Alltså.
 Snö. 
 "Jag Hatar Att Jag Älskar Dig Och Jag Älskar Dig Så Mycket Att Jag Hatar Mig"
 Håkan.
 Bra beskrivning av min "relation" till snö...

//Fredrik


Kommentarer
Postat av: v

whoo.. mössor kan vara bra ibland trots Allt:S:S:.. urkk!

Postat av: Isabell

Jag har också hatkärlek till snö. Älskar den till jul, men i februari är den ivägen som in i :/ Den Håkan låten är fin. Ska du gå på någon av hans konserter? Ha det bra :)

2006-02-06 @ 18:42:15
URL: http://intensity.blogg.se
Postat av: Emma

Snö är fin att kolla på eller vara i om man har rätt kläder, annars börjar den kännas riktigt jobbig. Köp esperitox eller vad det heter på Apoteket så kan du undvika förkylningen till Österrike :)

2006-02-06 @ 19:17:22
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback