Min playlist just nu består av följande låtar...

Jag, precis som andra har oftast en playlist som står och spelar upp sig när man använder datorn. Kanske inte alla. Men jag har en. En som jag tycker är sjukt bra. Så här kommer min nuvarande playlist:

  • "Beautifull World" med Colin Hay - (Otroligt bra låt! Har ni inte hört den, leta upp den och lyssna!)
  • "Stormy Wather" med Moneybrother  - (Kanske Moneybrothers bästa låt!)
  • "The Sweetest Thing" med U2 - (Bra låt, skön och lugn)
  • "Bitter Sweet Symphony" med The Verve - (Denna är otroligt skön... Den är verkligen mäktig!)
  • "The Joker" med Steve Miller Band - (Speciell men bra som fan)
  • "The Free Electric Band" med Albert Hammond - (Den här är en riktigt skön låt. Albert är bra!)
  • "Overkill" med Colin Hay - (Colin är bra som fan! Overkill, den är otroligt bra och sköN!)
  • "Imagine" med John Lennon - (Lugn och fin)
  • "It´s Not Easy Being Me" med David Gray - (David är bra, likaså låten...)
  • "Mr. Jones" med Counting Crows - (Otroligt bra låt. Den så gott som allt...)
  • "Make Me Pure" med Robbie Williams - (Skön, mäktig och bra)
  • "Trubaduren" med Magnus Uggla - (Ugglas bästa!)
  • "Streets of Philadellphia" med Bruce Springsteen - (Bra låt, har vunnit en Oscar för den!)
  • "I´m No Superman" med The Thrills - (Scrubs titel-låt, väldigt bra!)
  • "Astrologen" med Magnus Uggla - (Ugglas näst bästa låt!)
  • "My girl" med The Temptations - (Man glömmer lätt hur bra den här är...)
  • "Hurricane" med Bob Dylan - (Bob Dylan när han är som bäst. Så otroligt bra låt)
Här är alltså 17 stycken låtar som jag gillar just nu. Dessa går på högvarv i min Media Player (ja, jag är så pass ovetande om musik så att Media Player räcker åt miG!). Jag noterade nyss att det inte är en enda kvinnlig artist med. Hmmm, det reflekterar nog min musiksmak rätt så bra, jag gillar låtar som killar sjunger bättre.... Så kan det vara. Dessutom så märker jag att detta är en väldigt lugn playlist, mycket akustisk gitarr i den...Vad tycker ni? Verkar det vara en okej playlist eller är det bara skit? Givetvis så beror ju detta på ens musiksmak. Men det är alltid kul att få lite kommentarer.

//Fredrik



Kommentarer
Postat av: v

är media player sunkit.. tyckte jag var hypermodern som hade det ;p! tjaoo noterade nyss att tre låtar på playlist:en har du fåt av mig.. hell i like.=). /make me pure!

Postat av: Anna

Enligt min åsikt borde du ha mera Kent och The Slaves nya "suicide". Olle Ljungström är ju min klara favorit, men det har du säkert märkt om när du läst min blogg ;)

//Anna

2006-01-31 @ 20:34:31
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: Danne svarar alla

Om du vill lyssna på bra kvinnliga artister kolla upp:

Emmylou Harris

Janis Joplin

Eva Cassidy

Joan Baez

Riktigt bra artister!

2006-02-01 @ 11:38:25
URL: http://dustyrogers.blogg.se
Postat av: Linda

Men JESUS vad bra låtar du har!
:) Rock on!

2006-05-06 @ 19:19:26
Postat av: Fredrik

Till Linda:
Ja visst har jag :)
I sure will!

Må FINT

2006-05-07 @ 01:45:59
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback