30 grader, MQ-rea och solande!

Värmen är olidlig. Men underbar. Man sparar verkligen in pengar på detta! Utlandet är ju här, inte behöver man slänga ut en massa laxar på en resa när Sverige bjuder på värme a' la Costa del Sol eller något annat varmt ställe längs Spaniens kuster.
Det är krign 30 grader.
TRETTIO GRADER!
Underbart varmt.
Men.
Vätskeintaget måste uppräthållas för annars kanske man svimmar av i den här värmen. Dels kan man vakna upp senare röd som en kräfta med rödfärg och så kan man dö... DÖ... av uttorkning.
Då känns kräftröd bättre.
Men jag praktiskt taget inhalerar vatten, så jag är inte orolig för något av scenariorna.

Det blev en natt i stan igår. Sent blev det. Idag är jag trött.
Vaknade vid 09:00 av SVT's nyhetsvinjett. Det bar av in i duschen för att vakna. En iaktagelse är att man blir vesäntligt brunare när man får vatten på sig...  eller tja, man ser brunare ut i alla fall.
Sen frukost för att sedan skynda iväg till MQ-rean. Bland de första där var jag och E. 5 minuter över 10:00. De öppnar 10:00.
Jag fyndade fram 4 st tröjor. Två kortärmade och två långärmade.
Nice.
550 SEK gick de på. MQ är en bra affär. Har ALLTID något snyggt. Likaså H&M, men nu var det MQ: E handlade ihäj sig, som hon brukar...

Nyss: Åt jordgubbar med mjölk till lunch (det går fan inte att få i sig mer i den här värmen).
Nu: Ut och sola. Samt ha tonerna från radio i bakgrunden.
Sen: Sola lite till. Och kanske läsa en bok.
Senare: Tja, sola kanske...
Sist: Få kräftan pga allt solande... (jag vet, man ska inte skoja om cancer, förlåt...)

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Torquay

Lyckades med "Kräfta" i Washington i somras och spenderade två dagar på akuten. Förhoppningsvis kan jag undvika det i år :P

Postat av: Anonym

Jag har blivit lite harig på äldre dar när det gäller solning, Använder solskyddsfaktor 15 över hela kroppen..

2006-06-12 @ 23:47:42
URL: http://smulle.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Torquay:
Jobbigt värre. Det sägs att solen i USA är typ 5 ggr värre än Sveriges haha.. men vad vet jag?... :/ Ja, bäst vi alla försöker undvika det då! :)

Till Smulle:
Okej, jo, igentligen så borde alla göra det. Jag nöjde mig med solskyddsfakktor 5. I sprayformat.

Må ABSOLUT bäst

2006-06-13 @ 10:37:22
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: v

OHwow har du börjat mumsa jordgubbar-
skickar du hit några, så kan du få riktigt färska bjäre potatisar.. (fast de har väl "fraktat" upp till er;S.. dock inte lika färska:P:P:P)? ;D

2006-06-13 @ 14:55:26
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Thilen

Åh, nu är det ju verkligen sommar..
Jag gillar verkligen MQ:s rea.. mkt fynd.. :)

Ha det fint

2006-06-13 @ 15:42:26
URL: http://thilen.blogg.se
Postat av: J

Yes,Svennebrännan har anlänt till Sveriges gator och torg,härligt.
Karl den förrädaren har åkt till the US,ja the real deal,och där planerar han att stanna i 5 veckor,FEM.Vad som irriterar mig mest är hans chockarande divighet,(en dag innan hans avkomst)-"förresten jag drar till USA imorgon*slickar nonchalant på sig rinniga piggelin*Jassi sluta se så jävla dum ut."
och där stod jag och kände mig övergiven,sviken och bortglömd.Sånt där berättar man liksom för varandra,speciellt sen man varit bundisar sen sexårs,jag hade ju planerat in hela Karls och mitt sommarlov,nu får jag nöja mig med mina andra halv pjåkiga vänner.kanske överreagerar jag? kanske tråkar jag ut dig fredrik? men hursomhelst,karl är en större diva än jennifer Lopez.han ska iallafall köpa mig en ful souvenir från Frihtesgudinnan,det har han lovat.
En äckligt personlig fråga bara,vem är denna mystiska E?

Nu har jag också ÄNTLIGEN fått sommarlov och hur utnyttjar jag det? framför datorn.
nej för fan,nu går jag ut,ut i hettan,den svidande,underbara hettan.
Vi ses Freddan,slå en pling när du är i krokarna,
Adjö broder!

2006-06-13 @ 15:44:09
Postat av: Fredrik

Till V;
Sure, jag väl skicka lite jordgubbar... men du får de som jag inte vill ha... mohahaha Och vi ahr visste färska potatisar... tror jag :/

Till Thilen:
Sommar, sommar, sommar... skööönt!
Och ja, måååånga fynd.

Till J:
haha, vad taskigt att säga det i sista stund! Vadå avundsjuk jag blev på karl... och jag känner honom inte ens! Om jag vore du skulle jag vara lite sur haha... men du får ju i alla fall en sovenir, det är väl i alla fall en liten tröst? Tänk, den är ju från the US of A... haha.
Jag tror du överlever med dina andra v'nner... det får vi väll i alla fall hoppas... haha
Tja du, om E är så mystisk kan man ju ifr¨ågasätta haha. Men du får två alternativ. 1. Hon är en god vän. 2. Hon är helt enkelt min syster... Smaka på den du... haha
Ja, ut med dig, sitt INTE inne. Jag är diock inne nu för att svalka mig... haha går IN för att svalka sig... Intressant.
Sure thing, jag väl slå en pling... om jag är i krokarna det vill säga... haha

Må OTROLIGT bra allihoppa!

2006-06-13 @ 16:21:10
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback