En liten stund av lugn, tack... Fredrik goes västvärldsbuddhist?

Jag har beslutat mig för att varje dag ta mig en stund där jag bara ska sitta helt tyst och tänka.
Väldigt Zen-buddhistiskt av mig.
Alltså, sitta i ett tyst rum och bara varva ner. Jag gör det så sällan, varvar ner alltså. Kanske ska man bli buddhist?
Men. 
I så fall enbart en västvärldsbuddhist, alltså en buddhist som enbart anamar de sidorna hos buddhismen som är nice och därmed lämna allt crappy med den borta i Asien. Det skulle vara väldigt Holywood:skt av mig, eller hur?!
Hur som helst, jag ska nu ta mig 5-10 minuter i total tystnad.
Detta kanske är totalt världelöst och enabrt bortkastad tid, men jag vill kasta bort lite tid.
Man känner sig så Hollywwod:istisk då.
Eller?

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: ADNAAV!

haha vilka härliga tankar du har ibland.. haha är du budd¨hist får du leva ensam hela ditt liv.. och att stå brevid en tjej är nästintill förbjudet, råkade dock ställa brevid buddistenen him self i thailand OPPS:P
Havee A nice evening

Postat av: Danne

Testar man inte så vet man aldrig!

2006-03-30 @ 21:59:41
URL: http://writers-edge.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till ADNAAV:
Ja, jag ahr ju härliga tankar ibland. Visst är det trevligt. Som sagt, jag ska bli västvärldsbusshist! Inte en helt dedikerad buddhist, jag tänker inte hålla mig flera hundra mil borta från tjejer haha...

Till Danne:
Precis... I like the way you think, man...

Må NICE

2006-03-30 @ 22:50:40
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback