Förändring är ett måste, inse det!

Varför fattar inte personer att man måste förändra?
Sluta klaga på nya Bingolotto, Jeopardy, Så ska det låta och allt vad det nu är. Förändring behövs.
Rickard Olsson, Adam Alsing och Peter Settman gör lysande jobb. Klaga inte.
Visst.
De är inte samma personer som Leif "Loket" Olsson, Magnus Härenstam och Peter Harrysson. Men det är ju positivt. Att säga efter en nypremiär av ett program: -"Åh vad dålig han var, så där gjorde inte Härenstam" är ju som att säga att Alsing ska vara exakt som Härenstam. Det är klart han inte kommer vara exakt. Det är nya tider.
Saker och ting förändras. Vi kan inte ha människor som står och mossar till sig, samt växer fast. Att Rickard Olsson tog över Bingolotto var ett genidrag. Rickard är bra, han har lyft Bingolotto ett snäpp. Bingolotto kommer med största sannolikhet att läggas ned men Olsson är kanon.
Jag känner i alla fall på mig att det kommer att plockas ur TV-tablån. 
Adam Alsing har lyft även Jeopardy. tack Adam! Inte alls lika gaggit och stelt som när Härenstam höll i det...
Samt tack för att SVT tog bort Harrysson...
Jag är evigt tacksam, jag vill inte höra om hans mamma eller hur "Olidligt spännande" det är. Jag vill fan lyssna på artisterna. Det är Harrysson som skrämt bort mig från Så ska det låta.
Settman var kanon, han höll sig i bakgrunden och förde programet, inte tog över det som Harrysson gjorde. Äntligen får artisterna plats i Så ska det låta...
Tackar för förändringar, de behövs!
Sluta klaga och tänk på allt positivt istället. Programen utvecklas och vi får in nya TV-profiler i våra vardagsrum. För om sanningen ska fram, är nog alla rätt trötta på alla dessa gamla stofiler.
Men.
Vi är rädda för förändringen. Svenskar är i största allmänhet rädda för nya saker... Men just this once, trust me.
Det är förändringar som räddar TV, det är förändringar som får TV att rulla på.
Tack.

//Fredrik


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, jag håller verkligen med dig! Förändring är bra! Ett annat exempel är allsång på skansen, visst är det mycket tuffare och når ut till fler människor i olika åldrar med Anders istället för Lasse? :)

Postat av: Filippa

Det är rätt! Vå behöver nya programledare, som lyfter programen lite!
Håller med dig!

2006-03-08 @ 20:15:36
URL: http://glamourchic.blogg.se
Postat av: Spanskmannen

Väl skrivet, men här håller jag verkligen inte med dig! En del program är så förknippade med en eller flera personer att man genom att plocka bort dessa tar bort programmet själ. Jag tycker att Alsing och Settman är två heeelt fantastiska naturbegåvningar med glimten i ögat, som sköter sina nya uppgifter utmärkt. Och de som tycker att Settman/Alsing mfl. är dåliga är sånna som är orättvisa nog att jämföra dom med sina föregångar. Hur som helst så fanns ju ingen som helst anledning att förändra, annat än för själva förändringens skull. När fick tv-cheferna så lite att göra att dom började röra om i det som nästan är heligt?

ps. >>Matilda. När det gäller Allsången så var det lite annorlunda, eftersom Lasse B själv sa upp sig. Harrysson fick sparken av Svt om jag inte missminner mig....men Lundin gör förstås ett utmärkt jobb.

2006-03-08 @ 21:49:15
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Anna Hertzman

Jag håller totalt med dig Fredrik. Folk är rädda för allt som har med förändring att göra... That's sweden in a nutshell! :D

2006-03-09 @ 10:29:52
URL: http://hertzmanann.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback