Frågor och svar om bloggande...

Hur kom det sig att du började blogga? Varför alltså?
Tja, gillar att skriva fritt... Det är kul att skriva...

Det här med blogg var ju sommarens fluga. När upptäckte du fenomenet blogg?
Japp, en fluga som jag hängde på. Mycket, mycket enkelt.

Vad handlar din blogg egentligen om?
Den frågan ahr jag ställt mig många gånger... Men jag skulle väl säga att den handlar om lite allt möjligt.

Vad vill du uppnå med ditt bloggande?
Mitt mål är att min blogg ska bli Zuing-Yang provinsens - i Kina - största "talk of the town" så att säga... eller inte! Jag har inget direkt mål... Vill väl att folk ska läsa och reagera.

Tröttnar du aldrig på att blogga? Prestationsångest?
Nja, inte direkt. Klart man kan slå huvudet i bordet bara för att man skriver lite väl mycket... haha... Prestationsångesten finns alltid med mig, men jag har lärt mig att förtrycka den... Så inga problem där.

Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra?
Nej... Jag skriver som jag skriver. Ibland blir det bra och ibland mindre bra. Det får de ta. They will have to charish the little glimps of greatness...

Kan man skriva vad som helst i en blogg?
Ja. Allt!

Vad skriver du inte om i bloggen och varför?
Det som jag anser är ovesäntligt och onödigt så klart.

Läser du andras bloggar? Om ja varför och vilka? Om nej, varför inte?
Ja, för det mesta, inte "all the time", bara vissa dagar. Av de kända läser jag typ bara Fredriks blogg... Annars så gillar jag Writers-Edge, Soho, Hertzmanann, Spanskmannen med många fler, orkar inte länka alla bara. (Jag är lat ibland, förlåt. Hoppas ni förstår.). Titta i min lista över länkar här i min blogg meny.

Om du måste nämna en "bloggidol" vem blir det då och varför?
Det är Fredrik, helt klart... Jag har redan utnämt honom till min Idol tidigare i bloggen...

Hur många besökare har du i snitt per dag?
Kring 345 st och ca: 170 st unika,

Vilka är dina läsare?
Mina läsare är ju mina läsare... Jag vet fan inte vilka de är... Mer än mina trogna, där jag kan framhålla J.. Som propagerar sig som min främsta läsare... haha

Vilka vill du ska läsa din blogg respektive inte läsa?
Inga psykos... annars alla!

Vilka reaktioner har du fått på din blogg?
Den är svuverän... och lajbans... (har alltid velat skriva med lajbans... nu fick jag det...)

Hur länge kommer du att fortsätta blogga?
Tills jag slutar, det kan vara imorgon, om en vecka eller ett år... eller aldrig. Man vet aldrig så noga.

Hur kommer du att se tillbaka på din blogg i framtiden?
Hur ska jag kunna veta det?!

Hur kommer du att spara dina blogginlägg för framtiden?
Vet ej, jag gör inte det. Jag raderar dem just nu för att få plats med nya... Jobbigt värre.

Bloggfenomenets framtid?
Ser lite mörk ut. Det är många som bloggar. Lite för många. Faktiskt. Men den reder sig nog...

Vad har bloggen gett dig?
Tja, en del nya kontakter och massor med tillfällen att ge utlopp för min kreativtet.

Tack för mig...

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

hätligt härligt.. ska bara på minna alla som läser att.. HTTP://ADNAV.BLOGG är en super bra blogg.. check it directly!

oh yeh intresant att höra varför du bloggar, ahr faktiskt gått och grubblat på det;P
närå må najsans!

Postat av: J

nämnd i en blogg on the rocks..inte många som kan stoltsera med det,känner mig lite smått rörd om jag ska vara helt ärlig,även om det var jag som lite oförskämt krönte mig själv till din främsta läsare.förtsätt utloppsera(kanske inte är ett riktigt ord?)dina innersta tankar om bussmänniskor,liiidingö-svenskan och allt annat onödigt som är så hänförande spännande att läsa om!

ha det nu riktigt lattjo-lajbans!jag förstår vad du menar,lattjo ,och lajbans för den delen, är ord som används allt för sällan.

2006-03-23 @ 21:47:42
Postat av: Anna

J måste börja känna sig lite hotad som mest trogna läsare, då jag också är väldig trogen läsare. Minst en gång om dagen är jag här och glor...

//Anna

2006-03-23 @ 21:59:37
URL: http://www.majsanna.blogg.se
Postat av: J

Anna: det gör jag,vartenda dag ligger jag och våndas över att någon ska ta min plats,tro mig.
på återseende majsan!

2006-03-23 @ 22:09:39
Postat av: Fredrik

Till V:
haha ja, den bloggen är rätt bra...

Till J:
Nä, många kan inte stoltsera med det. Haha. Känn dig hedrad haha... Nä, men du har ju propagerat för att du är den trognaste läsaren, så det är avd jag ahr in my mind när jag skriver... Att allt måste bli bra för J´s skull... Eller kanske inte... Men jag är stolt att ha dig som löäsare. Ordet Lajbans är sjukt nice... Lajbansprylar, Lajbanslåtar, Lajbans is the shit.

Till Anna:
Tackar ödmjukast för att du ängnar my humble blogg lite tid. Danke. Och jag ska ha dig in mind med, att du är en av mina trognaste läsare.. så J får se upp... haha...

Må OTROLIGT VÄL

2006-03-24 @ 09:38:31
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J - the best.

JA MEN JAG DÅ? är inte jag trogen? :(

2006-03-24 @ 23:24:02
URL: http://soho.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Joanna:
Klart du är en trogen läsare.... Precis som jag i din blogg. Men den enda som verkligen har propagerat sig själv som den trognaste läsare är "J"... Men jag vet att du också är trogen läsare och det ska du självfallet ha stort tack för, kanske lite kredd också...

Må OTROLIGT bra

2006-03-25 @ 10:00:41
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback