Jag ska fan lära mig spela gitarr...

Vem skulle inte vilja spela gitarr?!
Gitarr är coolt.
Gitarr är status.
Kunna dra fram guran och köra en  "Trubaduren"-inspirerad grej skulle ju sitta fint...
Ni vet Uggla låten...
Någon som vill lära mig?
Hmm... min käre farsgubbe har en gitarr, men vart kan den vara...
Hmmm... är det svårt och lärsa sig spela gitarr tro... jag har inte direkt tänkt igenom detta känner jag.
Lite mycket impuls över det här besutet..
Vi får se hur det gå.
Tanken känns fin i alla fall.

//Fredrik



Kommentarer
Postat av: J - the best.

well, du får gå en kurs helt enkelt! (: Det komme gå skitbra. Du kanske tillochmed får en snygg tjej som lär ut? (:

Postat av: Danne

KLart du ska börja spela gitarr. Det är skitkul.
Jag har spelat i snart tre år och det viktigaste tipset: Tålamod!
Det är segt som fan ibland men kör på och fortsätt lira även om det känns jobbigt.

Gå in på sidor som:

www.azchords.com
www.chords.com
www.guitar-tabs.com
www.ultimate-guitar.com

Där finns bra beskrivningar på ackord och låtar att lära sig.

Keep upp the good work!

2006-03-17 @ 21:38:53
URL: http://writers-edge.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till J - The Best:
jo, jag får väl försöka... Jag kan ju lite grunder redan... haha Men absolut inte mycket. Det kan nog gå bra. En snygg tjej som lär ut skulle nog kanske vara lite för distraherande haha.. men nice ändå.

Till Danne:
Ja, gitarr verkar skit kul at kunna spela. Tålamod ja, det ahr jag redan förstått och antar att jag får ha väldigt mycket. Är du bra på gitarr nu eller? Tack för tipsen på sidor... I will keep them in mind...

Må BÄST mina vänner...

2006-03-17 @ 22:10:40
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: v

Visst skulle de vara de.. dra fram gurran och spela een lååt.. hrm misslyckades dock totalt efter att jag spelat gitarr i drygt tre år.. ohj.. skyler på polaren som var enormt disstraherande och allmänt jobbig;) :P
må gott!

2006-03-17 @ 22:15:42
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Anna

Det är kul att spela gitarr. Hade det på skolschemat tredje året i gymnastiet, men nu är ju det läääänge sen så jag har tyvärr glömt det mesta.

Ha en bra helg

//Anna

2006-03-17 @ 22:37:31
URL: http://www.majsanna.blogg.se
Postat av: Spanskmannen

Känns som att gitarr är en oerhört cool grej att kunna. Hade en kille i min klass som lärde sig spela gitarr. Han satt i skolan, drog en gång över strängarna och vips satt ett dussin brudar brevid honom när han sjöng "Tycker om när du tar på mig". Jag åkte hem och plockade fram guran. Två minuter senare var mitt tålamod slut och längre än så varade aldrig min trubadur-dröm. Lycka till!

2006-03-18 @ 01:28:38
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag har tänkt samma tanke i åratal, måste verkligen ta mig i kragen och köpa en gitarr. Det är så coolt. =)

2006-03-18 @ 11:28:40
Postat av: Fredrik

Till V:
Synd. Du borde försöka igen...

Till Anna:
Vad synd, gitarr är ju hur grymt som helst... Tyvärr kan inte vi välja gitarr... haha

Till Spanskmannen:
haha. Jo så är det nog. Dra en "Tycker om när du tar på mig" haha. Gitarr kräver tålamod och lite fantasi så att man orkar sitta och tragla... Jag ska försöka hobbygitarr:a lite... haha Tack för ditt lyckönskande.

Till Cissi:
Ja. Ta dig i kragen och börja. Det skulle ju vara coolt att spela. Hoppas inte min tanke förblir tanke allt för länge. Jag får se hur jag gör.

Må ABSOLUT bäst nu, denna lördag, molnig eller ej...

2006-03-18 @ 11:40:21
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Jonny

Börja med att spela Lars winnerbäck låtar för dom är lätta att börja med...Ett bra tips på låt är (Kom) med lars winnerbäck det är fyra ackord i vers och 5 i ref...Lycka till allihopa som ska börja spela

2006-08-15 @ 21:40:41
Postat av: Fredrik

Till Jonny:
Tack!
Ska se efter... :)

Må FINT

2006-08-15 @ 21:48:56
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Emma

Shit va bra länkar :) tackar

2006-09-28 @ 18:36:30

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback