Idol Unplugged

Jag kan avslöja att jag är fan kär i unplugged.  Älskar när det blir avskalat, naket och väldigt intimt som det faktiskt blir då man kör unplugged, eller akustiskt.

Personliga favoriter i unplugged är "Thunder Road" med Bruce Springsteen och givetvis "Breakaway" med Kelly Clarkson. De tycker jag om. Och MÅNGA fler.

I alla fall, därför blev jag så glad över kvällens Idol-tema. Just detta. Så jag hade höga förväntningar. På bra framträdanden och bra versioner av bra låtar. Jag kollade och blev imponerad i början, sen dog det.

Här kommer en "unplugged" lista på mina tankar från Idol:

  • Felicia, Felicia, Felicia, jag blir inte annat än kär i henne när hon gör så bra ifrån sig. Hel sjukt bra. "What can I do" gjordes på ett vackert och personligt sätt av henne. Klass! Näst bäst ikväll enligt mig.
  • Erik. Denna kille som jag tycker växt otroligt mycket och som Swartling sa, att han var orolig över att Erik skulle köra en Dylan-klassiker, men att han klarade det genialt bra. Ja, det gjorde han verkligen. En ÄKTA MTV-Unplugged känsla. Han var kvällens höjdpunkt och jo, jag blev fan kär i även hans framträdande då han gör en helt sjukt bra version på Dylans "Knockin’ on heaven’s door". Erik är en av mina favoriter nu. Hans unplugged på denna är nu en av mina favoriter.
  • Danny... Nä, han klarar det inte. "End of the road" var helt tråkig. Att han fick åka ikväll var förståligt, MEN, jag tycker dock Johan borde åkt. Hej då, Danny i alla fall.
  • När Markus dök fram så tänkte jag att det skulle bli sagolikt, men nej, det blev inte det. Visst han gör en bra insats, men inte mer. Låten "Don’t look back in anger" är inte heller så inspirerande, han gjorde nog missen i att ta den här låten. Faktiskt. Han var INTE dålig. Men han vara inte Markus ikväll. Tyvärr. Besvikelse. Hopaps han kommer back on track till nästa gång.
  • "It must have been love" är en fin låt. Men vad fan, Cissi! Sjung den fint då! Nä, hon klarade det inte ikväll. Hon kommer åka snart om hon inte skärper till det.
  • Jag gillar låten "To be with you" med Mr. Big mycket, men när Johan är så usel på att unplugga den blir jag sur. Han skulle ha åkt hem idag, så otroligt oengagerat. Så jävla besviken jag vart på honom. Han är INTE en Idol. Sorry.

Andra tankar:

  • Idol är bra. Bättre än första året, dock så tycker jag förra året var vackert bra. Detta kan bli lika bra.
  • Är det bara jag som känner att Darin inte alls imponerar emot Markus, Felicia och förra årets Agnes? Jag tycker verkligen det.
  • Kishti borde lämna juryn, hon är verkligen värdelös.
  • Att programledarna inte är bra vet vi redan, Sanna och Mogge är usla. Punkt.
  • Jag tycker inte synd om alla som gråter över att "deras" Idol åker ut, skärp er, livet tar inte slut!
  • Kvällens bästa och snyggaste var Erik och Felicia. The King and Queen.
  • Jag tycker Erik är genialt bra på piano.
  • Att Danny åkte var en överaskning, men ingen besvikelse.
  • Min sista tanke är: Jag önskar att fler artister tillät sig göra unplugged av sina låtar. Jag fullkomligt älskar det, nästan alla låtar blir bättre.

Signerat,
Fredrik


Kommentarer
Postat av: micke

På tal om unplugged så älskar jag bryan adams Heaven unplugged..

Postat av: Lisa

Nej, fel som åkte ut. Jag menar, Dannis "Öppna din dörr" var sjukt bra och tycker han klarade det riktigt bra ikväll, gillade klappen. I mean, Johan kan ju inte ens sjunga!

2006-11-04 @ 00:16:17
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till Micke:
Den har jagh inte hört..., lust att mejla den om du har den? [email protected]

Till Lisa:
Ja, jag håller med och skrev et här ovan. Johan var usel. Men Danny var ingen stjärna han heller, dock klrade han det bättre än Johan.

Må BRA

2006-11-04 @ 10:19:51
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: micke

klart jag är från småland :D jag är ju rätt kort, så jag passar in som fisken i handsken eller va det handen i vattnet :)
var bor din släkt?
Ska ta tag i det där med låten....återkommer senare..

2006-11-04 @ 10:25:54
URL: http://mickegfx.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till Micke:
I Kalmar :) Tack snällt du :)

Må BRA

2006-11-04 @ 12:09:40
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: vanda

håller fast vid snyggerik.....

nästan så man vill knacka på.
ha ha- va fyndigt...

kommer fredrik göra nån kuslig makeover ikväll?
(spöke, pumpa . u name it :P

2006-11-04 @ 18:40:47
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Sara

Som sagt;unplugged är nåt som alla artister borde satsa mer på.

2006-11-04 @ 22:21:55
URL: http://saraelenor.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till vanda:
Erik var damn good i fredags :) Haha nä ingen utklädsel...

Till Sara:
Preciiis :)

Må FINT

2006-11-05 @ 13:09:53
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anonym

Meen guud , va äre för fel på dej ? d:

Felicia: tråkig , färglös , sådär på att sjunga

2006-11-05 @ 17:03:56
Postat av: Fredrik

Till Anonym:
Jag tror du behöver en färg-tv och högtalare som inte sprakar, då du!

Må BRA

2006-11-05 @ 17:13:51
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: åsa

hade ja bara möjlighet skulle ja skicka dej en unplugged låt ev e-type. helt svettigt sjukt bra av en artist ja int gillar alla dar.

2006-11-05 @ 19:18:31
URL: http://akurat.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till åsa:
Maila den ;) [email protected] :)

Må KANON

2006-11-06 @ 20:00:30
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback