Låt henne vara! And do unto others as you'd have done to you!

Jag blir så förbannad.
Varför kan inte folk visa respekt mot de äldre.
Nu ska Maj vräkas, för att hon var sen med hyran pga att hon var på sjukhus.
Så dåligt av dem.
Jag skrev på Aftonbladets protestlista. Låt henne bo kvar för fan, det är hon väl värd efter ett liv av slit och släng. Så dissrespectfull rent utsagt.
Jag reser mig ALLTID på bussen för gammla tanter och gubbar så de får sitta. Det sorgliga är att det nästan bara är jag som gör det. Man blir så ledsen av sådant.
Min ömma punkt är någon beter sig illa mot gammla, då ska man ha stryk. Länge och hårt, faktiskt.

1. Skriv på listan, på Aftonbladet!

2. Börja resa er upp på bussarna då en gammal tant på 80 kommer stapplandes och knappt kan stå när bussen svänger vårdslöst, så hon kan sitta istället.

3. Ta hänsyn till gammla och hjälp dem, ni ska en dag själva bli det!

"May the good Lord be with you
Down every road you roam
And may sunshine and happiness
surround you when you're far from home
And may you grow to be proud
Dignified and true
And do unto others
As you'd have done to you
Be courageous and be brave
And in my heart you'll always stay
Forever Young, Forever Young
Forever Young, Forever Young"


Den inledande strofen  ur "Forever Young" med Rod Stweart.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Spanskmannen

Att hon är gammal och har bott där länge är ingen ursäkt för att inte vräka henne. Och hyran måste ju betalas. Men vafan, tre månader eller vad det nu var, hur petig får man bli?! Känns lågt att vräka henne, verkligen oschyst.

Postat av: Fredrik

Till Spanskmannen:
ne, men va fan, man kan ju ha lite medmänsklighet och hon betalade ju, visst om inte betalat men nu gjorde hon ju det...

Må BRA

2006-09-24 @ 21:06:54
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback