På väg mot pension...

Min mobil faller sönder. Batteriluckan lossnar i tid och otid.
Det är fruktansvärt irriterande.
Ibland kan jag inte ta emot MMS. Oftast räcker det med en omstart, ibland inte.

Här om kvällen ville den inte synka med datorn.

Jag orkar inte lämna in den. Det kommer innebära att vi måste vara ifrån varandra och det skulle jag aldrig klara av. Dessutom skulle det kosta en del kronor.

Den är på väg mot pension känns det som. Den gör fortfarande jobbet, men inte alls med samma takt och skärpa som då den avr nyutexaminerad och hungrig på minsta lilla knapptryckning.

Den förbereder sig för att hamna i en låda. På att bli ersatt.
Den märker säker redan nu att jag sneglar på andra, yngre, nyare och fräshare modeller.

Vår relation går på sista versen.

Men nog fan älskar jag den. Min mobil.

Det har vart den och jag. I vått och torrt. Den ahr tappats och den har knappats oändliga gånger under det här året som jag haft den. Hade inte klarat mig utan den, så känns det i alla fall nu. I skrivande stund.

Men vi ska klara oss bindningstiden ut. Jag och min Sony Ericsson k610i.

Det svär vi på.


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, jag har lite samma relation med min mobil ;)

Postat av: Malin

haha vilket gulligt inlägg ;)

2007-08-31 @ 17:32:02
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: louise

Min Ericsson Z520i måste också bytas ut efter att ha varit i min ägo i snart 2 år. Jag kan inte prata i den utan att ha högtalaren på + att det står endast SOS samtal alltför ofta :/

2007-08-31 @ 18:16:26
URL: http://cypaz.blogg.se
Postat av: Fredrik

Sara: :D den enda relationen! :)
Malin: Jadu, visst var det...
Louise: haha jobbigt :P

2007-08-31 @ 22:01:31
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback