Tommy förgyllde Allsång på Skansen

Jag tycker det var ett helt lysande final-avsnitt på kvällens allsång. Bara det faktum att Robert Broberg levererade en av mina absolut favorit allsånger, nämligen "Båtlåt". var ett tecken på ett bra program. Och inte fan fick jag fel då programmet spann vidare och ökade takten för varje sekund som gick.

Nanne Grönvall är ett riktigt energiknippe alltså. Hur svårt jag än må ha för henne så kan man inte ta ifrån henne att hon är en sjudundrande entertainer. Och den rösten på Helene Sjöholms lysande låt "Du är min man" gick ju som  handen i handsken, enligt mig.

De hade dock kunnat skippa det otroligt krystade inslaget med kören som körde själva.... Det var ju faktiskt inte bra någonstans. Det finns så att säga en anledning till att de står i kören och inte längst fram. Annars var de ju lysande under resterande tiden av programmet.

Robert Gustavsson har tydligen köpt sig en fast plats på alla allsångsfinaler, det känns i alla fall som det. Och helt ärligt så kan det väl inte bara vara jag som tycker att börjar bli segt nu? Lite som att Göran Persson (på tal om politiker, varför filmade de Maud hela jävla tiden?) satt för länge, så är väl Robert lite väl gammal i gemet nu? Han gör, givetvis, en lysande Peps - även i år. Och bara det säger väl det mesta, att man låter honom göra Peps igen. Och den där mini-Peps var ju värdelös, varför ha med barn som inte kan sjunga? Visst att de har med unge herr Wahlgren, Mimmi Sandén och Amy Diamond, de har ju i all fall lite röst och artisteri i sig. Talang, kort sagt. Men den här killen fattar jag faktiskt inte varför man låter vara med.

I alla fall, programmet i sin helhet var riktigt bra och bäst av allt var när Benny Anderssons Orkester entrade scenen tillsammans med Sveriges kanske absolut mest rutinerade och röstmässigt starkaste artist - Tommy Körberg.

Fy fan vilken stämma han har. Helt sjukt vilken röstkapacitet han har. Och framförallt kontroll, han vacklar aldrig i en enda ton. Det är 100% från första ton, till sista.

Det är imponerande.

Han förgyllde helt klart hela allsången ikväll, han la guldskiktet på det hela.

Anders Lundin då? Klart han ska fortsätta, han är ju helt enkelt lysande i rollen som allsångsledare. Och de som vill ha tillbaka Lasse Berghagen borde dra något gammalt över sig och aldrig mer slå på tv:n. Lasse var kunglig, ja, men nu har han gjort sitt. Det är bara att inse.

För övrigt vill jag ännu en gång hylla Allsång på Skansen som fenomen.

Bara i Sverige, säger jag. Bara i Sverige.

Och vi älskar det.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, är villig att hålla med! Kändes lite segt innan, med enbart rutinerade i programmet, men gosh, BAO:s avslutningslåt var ju riktigt bra!

Postat av: Emma


jo det här med fiske alltså... Jag har ett komplicerat förhållande till det, haha! Ska man meta börjar problemen redan innan man kommer till sjön: Gräva mask. Snuskigt. När man sedan kommer till sjön måste man sätta den på kroken och det gör jag bara inte inte. Får man sedan napp måste man ta av fisken och det klarar jag inte av. Rensa fisken är inte att tala om, än mindre att äta den. Men att fiska är roligt! :) Med kastspö klarar jag mig undan några av problemen i allafall.
Ang. Allsången - denna säsong tycker jag har varit nästintill värdelös, tråkigt nog. Det lyfte aldrig.

2007-08-08 @ 10:59:10
URL: http://www.emmastankar.blogg.se
Postat av: Fredrik

Lisa: BAO var hur bra som helst :)
Emma: då är vi lite lika gällande fiske då :P jag kan fiska, men inget abv allt det där andra, då det är äckligt.

2007-08-09 @ 10:03:46
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback