The bathroom excuse

Har ni använt den någon gång?

Ja, ni vet när en själv och en kompis blir fast med att sitta och prata med någon som man inte egentligen vill prata med. Men det är ju oartigt att bara gå, trots att man knappt kan stå ut med att sitta kvar och konversera eller kanske i vissa fall sitta med en pinsam tystnad.

Då brukar i alla fall jag köra den, fast det gäller att vara snabb. Då bara en av mig och min kompis då kan köra den. Det går enkelt ut på att man ursäktar sig för att man ska gå på toaletten. Och vips så är man fri, det innebär dock att helt sonika lämnat sin kompis ensam med den andra personen. Så var först. Om man däremot är den som blir lämnad kvar är det inte så kul. För då är man så att säga fast. Då det vore oerhört oartigt att bara gå och helt otänkbart att köra samma ursäkt.

Förstår ni vad jag menar?

Hur som helst, en lysande ursäkt. Bara man är först.


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback