Love is for winners, and I'm a loser...

I onsdags var det Alla Hjärtans Dag. Jag blev sad i onsdags. Där var jag, i Österrike, på en jävla alptopp i solen. Och det var denna komersiella Alla Hjärtans Dag... Den fick mig att känna mig ensam. Ingen att ge en present till, eller att få en av.

Jag vet att detta bara 'r en dag uppkokad av butikerna för att sälja mer.

Men ändå.

Jag satt där i en sittlift och funderade på om jag någonsin kommer hita någon att spendera livet med. Och alla dessa - egentligen - betydelselösa helgdagar. Just då känndes det som att jag aldrig kommer hitta någon.

Just nu känns det precis som i onsdags.

De jag gillar, gillar inte mig.

Och de som gillar mig, gillar inte jag, egentligen.
Men söker väl ändå någon temporär tröst hos dem.
Jag är dålig.

Och frågan är om det finns någon som egentligen skulle kunna stå ut med mig?
Förmodligen inte.
Jag tror heller inte att det finns särskilt många som vill ha en pressent av mig på Alla Hjärtans Dag.

Kanske en om den överges i egenskap av kompis. Det är jag det. Er kompis. Jag är kompis med er. Hej, det är jag som är er kompis.

Inte killen. Utan kompisen.

Frågan är om man kanske inte ska ta och bli kompis på en gång nästa gång.
Sluta tro att man har en chans. För i grund och botten har jag inte det.

Eller något.

I alla fall. Summa sumarum, avskaffa Alla Hjärtans Dag. Man blir bara nedstämd.

[Valfri låttext...]

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag vet precis hur du känner det. Det är jobbigt, jobbigt.

2007-02-19 @ 22:07:55
Postat av: Emma

Vadå ifall de finns någon som skulle kunna stå ut med dig? Som du sa, de som gillar dig, gillar inte du. Alltså finns det. Eller hur? Du har otur bara.. men du hittar nån så småningom.

Postat av: Fredde

"Otur i kärlek - tur i spel", heter det inte så? I så fall; börja gambla och bli ekonomiskt oberoende. Alltid något!

Ok, som vanligt en oseriös avstickare från min sida.
Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag verkligen förstår vad du menar och hur det känns. Och visst, det är inte så jävla kul. Inte alls.
Men solen går upp imorgon också. Det blir bättre.

Ja, alla hjärtans dag är en konstruerad och överkommersialiserad händelse. Men det är just därför som den känns så jobbig när man är singel; överallt är det en massa hjärtan, lyckliga (konstruerade) turturduvor och chokladaskar som tillsammans bara bildar en stor enhet av ångest som bidrar till känslorna av utanförskap.

Oj, jag låter ganska bitter. Ehrm.
Nåväl.
Jag försöker inte ha några som helst förväntningar - då finns det inget man kan bli besviken på. Det kanske inte låter så roligt men, fan, man måste tänka på sig själv också.

Mitt låttextbidrag får bli ur Danko Jones - Don´t fall in love:

"Here?s something they?re never gonna tell ya (wo-o-a)
I kinda figured it out? (wo-o-a)
As much as people wanna love ya
They?ll always wanna try to bring you down

Everybody wants to fall in love? Not me!
Everybody wants to fall in love? Not me!"

2007-02-19 @ 23:53:58
URL: http://getfready.blogg.se
Postat av: Laura

Alla Hjärtans Dag är inget att gräma sig över. Så gör inte det ;).
Sen vet jag inte om det "hjälper" men just så där kände jag alltid. Ända tills jag tog studenten och flyttade till Sthlm (från Haparanda) hade jag alltid varit "en bra kompis", ett "strul" men aldrig nåt att ha som flickvän. Jag gillade dem som inte gillade mig, jag gillade inte de som gillade mig...
Men från evig singel flyttade jag hit som 19-åring och allt förändrades. Man fick helt plötsligt uppskattning och ja...allt blev bättre. Uppe i norr var man för lång, för smart, för utåtriktad (för o vara tjej) och för sportintresserad men här uppskattades det. Det kommer, tro mig. Du är en bra kille så du ska inte ens tro annat. Så det så.

PS. Kika gärna in hos mig och svara på några semmelfrågor. Nyfiken på mina favoritbloggares semmelvanor ;).

2007-02-20 @ 09:38:27
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: Sofie

Jag håller med dig. Precis sådär kan jag också känna. Ändå hoppas man nånstans innerst inne. O visst finns det någon åt alla? Det måste det väl?! Hang in there!

2007-02-20 @ 11:37:29
URL: http://click.blogg.se
Postat av: Jenny

Alla hjärtans dag eller inte, kärlek är svårt. Och att hitta den man egentligen vill ha verkar ibland smått omöjligt. Men kan andra så...

2007-02-20 @ 13:18:25
URL: http://elsaa.blogg.se
Postat av: vanda

bonnie raitt: I can't make you love me.


take care vännen :´/

2007-02-20 @ 21:34:30
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Fredrik

Matilda:
Det är fan jobbigt :/

Emma:
De som gillar mig är få. Otroligt få. Och de har säkert inte ens rätt bild av mig.
Fredde:
Det är fan insane.. men som du säger, solen går upp även nästa dag... Man får väl hoppas att man får dela soluppgången med någon en vacker dag :). Som singel suger alla hjärtans dag.

Laura:
Det är jobbigt :/ skönt att allt blev bä'ttre då du flyttade till sthlm :). Men jag bor ju i Örebro, så för mig har det nog inget med vart jag bor och göra... :/ det har nog mer med att jag inte passar in i mallen för hur en boyfriend ska vara. Mer kompis-material.

Sofie:
Kanske, jag vet inte om det gör det. Det finns nog alltid någon att trösta sig med temporärt för alla, men ytterst få hittar ju den de delar hela livet med, känns det som.. :/

Jenny:
Mja, kan andra...

Vanda:
Åh, underbar låt. Satt och lyssnade på den på vägen tillö simmningen...

2007-02-21 @ 12:10:35
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback