Bloggfrågor

1. Hur länge har du bloggat?
Maj 2005.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Skäggig nöjesjournalist som röker var min bild av bloggar. Läste bara Virtanens.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Fredrik Virtanens. 
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Fy fan vad usel jag var. Så ser jag på mina old inlägg.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Tja, vad kan det vara 10 stycken kanske.. varierar...
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
No freaking aning, du...
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Amandas.
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Vet inte. Men jag gillar Silverfiskens blogg.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det vet jag inte.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog. Jag är nästan som ärligast mot mig själv då jag skriver i bloggen.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Finns nog en gräns, men den snirklar sig lite hit och dit ibland. Jag är väldigt selektiv i vad jag skriver.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Många saker. Som vilken färg väggen i tvättstugan har är något jag inte bloggar om.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
I vilken? Enbart skulle jag vilja säga.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej. Aldrig helt.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej. Jag är nog feg för det. Egentligen haha.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Skadligt? Hehe. Vad menar du?... Jag äör ju själv skadad av bloggen så.. man ska inte kasta sten i glashus... eller man ska inte kasta sten at all.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Klart man kan bli besviken på sig själv och undra varför man fått kommentaren. Men jag är som bävernylon är mot vatten: avstötande.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Aldrig. Man ska inte gå och ångra sig massor.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Fullkomlig ointressant fråga. Nackdelar är en värdslig sak.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Mycket möjligt. Kanske i en ny blogg... Lätt att den ändrats.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ingen aning. Det får andraa oroa (?) sig för...
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Otroligt mycket. Älskar att skriva. Mitt skrivande har utvecklats enormt tack vare bloggen.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag lär mig saker hela tiden. Det är bra.
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Den som vill får göra den.


Kommentarer
Postat av: Micke

Vem vet, om 500 år så kanske bloggning benämns i samma mening som tryckerikonsten, månlandningen och elektriciteten. Meningen "Nackdelar är en värdslig sak." är en av de bästa oneliners jag någonsin har hört.

För första gången någonsin läste jag en blogglista från början till slut. Bra jobbat grabben!

Postat av: Lenne

Jag måste hålla med föregående skrivare "Nackdelar är en världslig sak". Klockrent!!! :D Tillåtelse att citera hoppas jag?

2007-01-11 @ 15:38:38
Postat av: Amanda

Nr. 7: Haha håller med, jag gillar din med!

2007-01-11 @ 16:57:50
URL: http://mopinginstyle.blogspot.com
Postat av: Anonym

För övrigt är det 17 st som har gått in på min blogg genom den länken. Värvning!

2007-01-11 @ 17:01:57
URL: http://mopinginstyle.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag snor den här listan , bara så du vet.

2007-01-11 @ 17:09:06
URL: http://reesewitherspoonlover.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till Micke:
Vem vet... :) Haha tack :)

Till Lenne:
Tackar, givetvis...

Till Amanda:
;) tack. haha sweet =)

Till Emma:
Gör så :)

ha det BRA

2007-01-11 @ 17:16:28
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Anonym

du kan ju inet skriva sådär, nu vill jag veta vad din tvättsugas vägg har för färg..
Haaha.

2007-01-12 @ 13:13:55
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Vanda:
Beige.. :)

ha det BRA

2007-01-12 @ 19:24:26
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback