Moderaterna kastar sten i glashus!

Här ovan finns en graf på hur arbetslöshet, sjukpenning, Socialbidrag och arbetsmarknadsåtgärder ökat/minskat mellan 1990 till 2003. Ni hittar mer grafer här,
hos Scb.

Titta på den dramatiska ökningen mellan 91-93. Då var det Moderaterna som hade styret i Sverige.

Jag vill påminna mig att Moderaterna har hävdat att det är Sossarna som gjort Sverige till ett bidragsland. Men för den med lite logik så kan man se en minskning av bidrag och arbetslöshet och personer inom arbetsmarknadsåtgärder under Sossarnas period. Är det bara jag som tycker Moderaterna kastar i glashus då de hävdar att det är Sossarnas fel att många går på bidrag eller är i åtgärder, eller är arbetslösa, då allt detta chockökade under deras styre?

Avgör själva.

Dock har personer med sjukpenning ökat under Sossarnas period. Men detta följer ju med att arbetslösheten gått ned, folk har nu råd att bli sjuka. Samt att gå i förtidspension.

Det är lite som när alla säger att folk i Sverige mår sämst då vi har nästan högst sjukskrivningssiffra i världen. Många påstår att vi fuskar mycket. Men jag vill hävda att vi i Sverige faktiskt har råd att sjukskriva oss då vi blir sjuka. I andra länder finns inte samma trygghet, så där går de till jobbet sjuka. Bara en tanke.

Detta är vad jag ägnar mina sjuka dagar åt. How fun. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Emma

JA du är ju riktigt lik ju.. EM nästa eller??

Postat av: Fredrik

Till Emma:
Haha ne, jag är inte lik hahaha plus jag är kan inte spela mycket fotboll ;).

ha det BRA

2007-01-23 @ 16:03:30
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback