RIP - Bergman.

Jag blev lite sorgsen då jag läste att Ingmar Bergman gått bort. Visst, jag kände honom inte, men det känns synd att ett geni som han ska gå bort. Men det var väl med ålderns rätt antar jag.

Jag vill bara lyfta på hatten och tacka för filmerna han gett os. I synnerhet Fanny och Alexander som råkar vara en av mina favoritfilmer. Hur speciell filmen än må vara. För det ska ju sägas att jag har full förståelse för de som inte ser hans storhet, då många av hans filmer är helt otroligt konstigt mörka och svårförståliga.

Men jag vill påstå att han var ett geni, den där Bergman. Det märks inte minst på vilken inverkan han haft på filmens utveckling under 1900-talet runt om i hela världen. Bara det faktum att hans död är en världsnyhet visar hur stor han var.

Nog om smicker. Nu låter vi honom vila i frid.

Kommentarer
Postat av: vanda

och jag är för ung för att förstå hans storhet.
mmmmmay heeeee rest in peace ., typ. adios!

Postat av: Laura

Ett geni var han sannerligen. Har bara sett Fanny och Alexander (såklart) och Det sjunde inseglet. Men han var en sån där person som - även om man inte själv uppskattade hans verk - så visste man och kände man att han var stor. Vila lugnt IB.

2007-07-31 @ 16:37:45
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: mqlin

mmm. han var grym. och fanny och alexander med. och flera andra av hans filmer och teateruppsättningar... lätt sveriges bästa genom tiderna!

2007-08-01 @ 16:12:38
URL: http://mqlin.blogg.se
Postat av: Fredrik

Vanda: Kanske det...
Laura: verkligen! :/. Hn var störst kanske..
Mqlin: Fanny och Alexander är en av mina favvofilmer :)

2007-08-05 @ 14:50:33
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback