Åh the memories!

Besökte min gamla gymnasieskola idag. Vilka minnen det ger... Nostalgin är svår kan jag meddela. Man saknar dem, alla lärarna. Riktigt mycket.

Kan kanske bero på att jag hade så sjukt bra lärare.

Gick på John Bauergymnasiet i Örebro, för er som inte visste det. Kan dessutom meddela att TV4:s "granskning" av JB är journalistisk smörja. Det är så dålig journalistik. De intervjuar tre elever som hoppat av och får till svar att de inte gillar JB. Gör samma sak med de som hoppar av en kommunal gymnasieskola då, ni lär få samma svar. Sen att det går över 9 000 nöjda elever på JB är inget man bryr sig om.

Det gör mig förbannad.

Kommentarer
Postat av: Sara

JB 4-ever.. nej men självklart beror det på var man hamnar, vi har väl helt enkelt sjuk tur som får ha de där fantastiska lärarna med att göra. Vandrande pinnar, hundar, hästar, katter.. ja listan kan göras lång

Postat av: Sara

Jag håller med om at Tv 4:s kritik är så jäkla oförtjänt! Tänk om vi kunde få gå ut i media occh berätta för alla hur bra skolan är och hur fantastiska lärarna vekrligen är! Jag kan aldrig någonsin tänka mig att det är likadant på andra gymnasiskolor!

2007-11-17 @ 20:35:16
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: O'ren ishii

sen är det gammal hederlig journalistik att göra så för att bevisa sin egna hypotes.

Ofta så man gör så med politiker, men springer efter dem efter en kommentar så säger de senare ett ex anatal gånger men de visar inte när de säger ja och faktiskt svarar.

2007-11-17 @ 22:51:22
Postat av: Jenny

Jättefjantigt, tycker snarare att JB gav oss möjligheter som vi säkerligen inte fått på andra skolor.

2007-11-18 @ 10:33:57
Postat av: Fredrik

Sara: ja, JB 4-ever :) och haha ja... alla underbara lärare... de små vandrande pinnarna, hästarna osv... love them all!

Sara: ja, verkligen! :/ jävla tv4!

O¨ren: ja... precis.

Jenny: fjantigt ja... och där håller jag med... många möjligheter.

2007-11-18 @ 11:40:41
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Emelie

Jagvilljagvilljagvill!!

2007-11-18 @ 12:44:43
URL: http://ledins.blogg.se
Postat av: Fredrik

Emelie: :D

2007-11-19 @ 23:13:25
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback