"Årets" första snö!

Jaha i natt kom den, årets första snö. Eller tja, det är ju inte årets första snö i den riktiga bemärkelsen, för den snön dök ju ned redan i Januari. Men ni förstår vad jag menar.

Den låg där i alla fall imorse på backen, då jag kikade ut genom fönstret. Och små snöflingor seglade fortfarande ned från den mörka skyn.

Den tanken som slog mig var att jag hade blivit helt till mig av glädje för kanske tio år sen.
Inte idag.
Idag blev jag mest bekymmrad.

Då jag inte köpt några kängor än, inte heller plockat fram vinterjackan. Den här snön var en förvarning på vad som komma skall. Det är nu folk kommer isne att de väntat lite för länge med att sätta på vinterdäcken på bilden. Till och med de som kör dubbfria vinterdäck har väntat lite för länge.

Ingen tänkte nog på att den redan skulle komma.
Den första snön.

Men nu är den här. Även om den sakta smälter bort under dagen och förmodligen inte kommer tillbaka på ett tag, så har den ändå vart här.

Stort. För barnen.
Jobbigt. För oss andra.

Även om jag kan erkänna att jag ändå släppte till ett litet leende på mina läppar då jag kikade ut genom fönstret imorse. Men. Bara ett litet.

Kanske var det bara jag.

Kommentarer
Postat av: Frida

Den första snön kom hos mig inatt också! Mysigt tycker jag :)

Postat av: Fredrik

Frida: ja, lite kanske :)

2007-11-07 @ 18:42:06
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Babyfood

Ingen snö här i alla fall...inte än.

Jag har kvar en liten tradition från när jag var liten, den stitter fast någonstans i mitt undermedvetna, och det händer automatiskt...
Så fort jag ser den första snön så brister jag ut i "Jag ser det snöa, jag ser det snöa..."

Lite töntigt, men vilken julstämmning man får...:)

2007-11-07 @ 19:50:17
URL: http://babyfood.blogg.se
Postat av: Fredrik

Babyfood: haha ni får nog snö snart ska du se! :)

2007-11-08 @ 20:03:07
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback