Ålderns gång.

Ber om ursäkt för det dåliga bloggandet. Men vår uppkoppling är helt snurrig. Ibland fungerar den och ibland inte. Det hela gör mig galen av frustration. Det är först i sådana här lägen som man inser hur viktigt internet är för en. Vilket gör att man sin tur inser hur stört det är egentligen.

Men så är det.

Nu fungerar det i alla fall. Så nu passar jag på att blogga lite.
Ska undersöka närmare imorgon då jag vaknar.
Men då vet ni varför jag inte bloggat eller vart inne på MSN något. 

Idag har jag tagit det lugnt. Och grattat min kära vän Frids som fyllt 20. Dock i måndags, men det gäller ju att få tid och ses helt enkelt. 

Alltså, efter 20 vill man ju inte fylla mer. Möjligtvis 25.
Sen får det fan räcka.
Äldre behöver man inte bli. 

Fast det lär ju inte bli som man vill. Snart är man 30 och sen efter det 50. Och sen är man död och begraven framåt ålderns höst. Så är det ju. Som tur är kanske. Hur mycket forever young lockar så tror jag nog att man någon dag får nog och vill somna in. Hur hemskt det än må låta. 

Just det här med åldrar diskuterade vi för övrigt idag. Att man nog inte har det så bra som när man är ungdom. Även om man inte inser det då. 

Sen det där när man ska skaffa barn. De i storstan är ju uppåt 35-40 nuförtiden innan de skaffar barn, men de ute på landsbyggden skaffar när de är yngre. Tror det beror på karriärsfokuseringen som oftast de i storstäderna har. Då får barn stå tillbaka. Jag tycker att en lagom ålder att skaffa barn bör vara mellan 25-30 typ. Då är man hyfsat mogen för det och även inte för gammal, vilket gör att chansen till barn är större.

Själv ska jag skaffa barn då jag är 35. Om jag ens ska ha barn. Jag vet ju att det här sticker sig med vad jag skrev här ovan. Men men, jag vill inte ha barn tidigare tror jag inte i alla fall.
Sånt där får man se.

Gud vad deep det här blev med kidz och stuff.

Bäst att sluta innan det spårar.

Slutar. Precis. Ungefär.
Typ.

Nu.

Kommentarer
Postat av: Babyfood

Det gör mig så djupt deprimerad att ungdomsåren ska vara de bästa, och de spenderar man oftast väntandes eller hoppandes på något bättre. Man är barn och ung i 30-35 år. Sedan är man bara medelålders och gammal. How sad.

Mm..barn är svårt att "planera" in i ett häktiskt storstadsliv. Men vissa har ju inte heller någon biologisk klocka som tickar. DÄR snackar vi om press.

Postat av: Fredrik

Babyfood: mm how sad indeed... mm den biologiska klockan tickar på...

2007-10-14 @ 23:18:04
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback