Det svenska rättsväsendet fungerar faktiskt!

Jag blev oerhört lättad då jag i Aftonbladet förut idag kunde läsa att de båda "Stureplansprofilerna" (snarare "Stureplansidioterna") har fällts för våldtäkt mot den 19-åriga tjejen.

Det är skönt att se hur vårt rättsväsen faktiskt fungerar.

Och efter den 21-åriga mannens framträdande i Efterlyst här för någon månad sedan så blir jag ännu mera nöjd. Han framstod som ett svin kort sagt.

Jag hoppas den här domen får fler kvinnor att anmäla när de blivit våldtagna.
Det är viktigt att det anmäls.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Så rätt verkligen, att de friades från början var ju bara sjukt!

Postat av: emelie

Fredrik, visst gick du entreprenörs programmet på john bauer eller är jag helt ute och cyklar? Jag är nyfiken eftersom jag är sjukt intresserad av att söka dit, så om du har tid och ork kanske skriva lite med mig om hur det var där? kram

2007-10-16 @ 20:43:42
URL: http://emlius.blogg.se
Postat av: Fredrik

Sophia: som fan =)
Emelie: sure! =)

2007-10-16 @ 21:39:34
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback