And here we go again...

Det börjar kallt. Hösten är här och likaså sjukdomstider.
Samma visa varje år. Förkylningar och dylikt. Sen kommer vinterkräksjukan som grädde på moset, eller the icing on the cake om ni hellre vill det.

I alla fall. Detta meför att jag varje år vid den här tiden på året - och fram tills dess att sjukdomsässongen är över - börjar tvätta händerna.
Vilket är en sund sak att göra, givetvis.
Men jag tvättar dem mer än vad som kanske anses som normalt. Det sjuka (höhö) med det hela är ju att jag ÄR medveten om det hela, att jag övertvättar mina händer. Och jag märker det inte minst på att de blir så omjuka (haha omjuka!).

Eller jag kanske inte är ensam om det här? Är ni fler som okynnestvättar era händer månne?

Jaja, så länge jag inte blir sjuk i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tvättar händerna så ofta jag hittar tvål och vatten. Så fort jag har rört i något nästan :P Speciellt innan jag ska äta.

Postat av: Ida

Jag tvättar händerna så fort jag kommer hem! Vill absolut inte bli sjuk. Men, du kanske är en av de lyckliga som inte kan få vinterkräksjukan? Förra året stod det något om att vissa människor, typ var sjätte, har nån gen som gör att man inte är mottaglig för det viruset/bakterien?

2007-09-18 @ 17:28:24
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Fredrik

Annelie: haha det är bra av oss :D
Ida: tror inte jag har den turen att vara den sjätte :/ bäst att tvätta vidare!

2007-09-18 @ 17:54:17
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback