Botanik och melankoli - i ett och samma inlägg.

Det är en torsdageftermiddag i slutet av september och ute är det kallt och grått. I alla fall här i Örebro. För det första så har jag bloggat otroligt dåligt idag och igår.
Det ber jag absolut om ursäkt för.
Sen vet jag att ni kanske tycker jag är lite ego som inte kommenterar i alla era bloggar, då ni kommenterat här, men det handlar mer om att jag inte är någon kommenterare. Jag kommenterar bara om jag verkligen MÅSTE få något sagt. Annars låter jag läser jag och absorberar era bloggar i det tysta, för det är faktiskt så att alla som kommenterar i min blogg får ett besök av mig.

Men nog om det där nu. Jag tänkte mest tömma hjärnan lite här och nu, innan jag ska tjonga i mig Prison Break och Californication, som i detta nu letar sig in i min dator via det där som folk kallar för... Internet, vad det nu kan vara. Bredbandslinan går varm kort sagt.

Kan avslöja att jag inte är den botaniker med gröna fingrar som många kanske har fått inttrycket av att jag är. Mina blommor är tvärdöda. Vet inte vad jag ahr gjort för fel med de små växtliven.
Men något är det ju helt klart. Kanske har jag övervattnat, eller så har jag vattnat för lite. Eller så ville de bara slippa mig och beslöt sig för att dö.
Måste hur som helst köpa nya växter.

Tomas Andersson Wij spelas i min DVD. Är fortfarande hög efter igår kväll.
Vilken magisk röst han har, den där Tomas. Och Tobias Fröberg är underbar han också.
Funderar på att köpa hans album... Eller i alla fall "skaffa" mig det på något sätt.

Köpte för övrigt Lasse W's nya igår, som jag skrev om. Och det är en vacker skiva där man får känslan av att Lasse lider av melankoli. Vilket gör att den blir lite nedstämd, men ändå inte på ett obehagligt sätt.

Det
här gjorde mig lite extra glad. Allt annat är för mig otänkbart.
Klart de ska bo tillsammans.

Höll dessutom på att somna på tåget hem idag, men vaknade som tur var i tid för att hinna kliva av. Hade ju avrt snyggt om man åkt ända till Stockholm. Som förvisso är en underbar stad, men inte ikväll, ikväll är jag gärna hemma i Örebro.

Ne, nu har jag tjötat tillräckligt, för att uttrycka mig som de goa gör.
Nu ska jag se Prison Break, sen Californication.

Vi skrivs!

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Åhhh, den där artikeln var det mest bedårande jag skådat på år och dar! Till och med Expressen kan alltså träffa rätt ibland!
Californication har iofs inte samma svarta humor som tidigare, men jag som är sååå himla pryd tycker nästan att det är skönt! Så länge jag får en halvtimmes private time med David Duchovny en gång i veckan så är jag nöjd. Mer än nöjd!

Postat av: Ivona Tinkle

Pluuuhuuuhuuus att fantastiske Hugh Laurie gästar på Vänner precis i detta nu!!! Och likaså Jennifer Saunders! HerreGUD vad jag har varit dålig på att upptäcka skådisar i hela mitt gångna liv. Men i Arkiv X är jag minsann allt en expert!!! Har till och med upptäckt Stuttering Billy i Gökboet 30 år senare. My finest moment.

2007-09-27 @ 19:53:01
URL: http://www.ingentingatt.se
Postat av: Julia

hallihallå :)
Nice blogg!
Hur blev du ansiktet utåt?

2007-09-27 @ 20:53:18
URL: http://juliakickass.blogg.se
Postat av: Fredrik

Ivona: Jag tkr ändå Cali är grymt bra =). ja, såg det avsnittet av vänner. grymmaste ever!
Julia: Tack, tack :) jadu, bra fråga... ne men bad om att få blir det helt enkelt.

2007-09-29 @ 17:01:46
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback