... du är för fin, du är, du är, du är för fin för så fula killar...

Magnus Uggla's nyaste låt "Pärlor Åt Svin" är väldigt bra. Första gången jag hörde den så ställde jag mig lite tveksam till den, men efter att jag lyssnat på den igen så framstår den som lite smått underbar.

Låten börjar lugn. Magnus Uggla får ned på sin lenaste röst.
Och gör det riktigt bra, givetvis.
Men det är när den Uggla patenterade "fullt ös"-refrängen börjar som man fastnar.
Den är sådär fångande, men ändå simpel.

Helt enkelt en riktigt bra låt, vilket bådar gott inför den kommande skivan, där en av låtarna är just "Pärlor Åt Svin".

Du, du är, du är för fin, du är, du är du är, för fin för den trash du gillar.
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du är, du är för fin, du är, du är, du är för fin för så fula killar
Sluta upp att kasta pärlor åt svin

Kommentarer
Postat av: eluään

Den låten har jag faktiskt inte lyssnat på. Jag kanske skulle ta och försöka få tag i den, så jag kan lyssna :)

Postat av: Fredrik

Eluään: Ja gör det =)

2007-09-14 @ 12:34:18
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Kerstin

Den e sjukt bra =D

2007-09-19 @ 14:25:56
Postat av: hb

spelar ingen roll hur gammal karln blir, han kan aldrig misslyckas med en enda låt =d!

2007-09-27 @ 17:01:28
Postat av: froppe

Magnus Uggla har ju hemma i melodifestivalen!!!

2007-10-29 @ 10:25:26

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback