Emmy, min älskade Emmy...

Åh, inatt var det tv-orgie! Emmy-galan som TV-branschens svar på Oscars-galan sändes inatt och tyvärr så såg jag den inte, men vilken tv-fest det måste ha vart.

Och Tony Soprano - eller tja, Sopranos tog tre - välförtjänta - Emmys, givetvis. Och de var nominerade till hela 15 - FEMTON! - stycken. Vilket i sig är lika imponerande som att SVT fick hela 27 nomineringar av 40 möjliga på inför årets Kristallen-gala. Även det imponerande, men inte förvånande.

Kul också att Jamie Pressly blev belönad för sina lysande insatser i My name Is Earl.

Här skulle jag kunna hålla på länge och gräva ner mig i Emmy-galan. Då TV är lite av en kärlek för mig. Men jag har ju andra saker att göra just nu.

För övrigt, när vi ändå snackar TV;

1. Ikväll börjar TV-serie Myggan på Kanal 5!
2. Prison Break börjar i USA idag, vilket innebär att vi kan få tillgång till det redan imorgon. Lysande!

Kommentarer
Postat av: Henke

Börjar inte myggan den 19onde ?

2007-09-17 @ 12:51:09
Postat av: Tobias

Nice men när börjar PB i Sverige då ?

Postat av: Fredrik

Henke: jomen så är det
Tobias: ingen aning.. :/

2007-09-18 @ 17:44:41
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback