Hösten är här och jag vet inte vad en passodouble (?) är...

Det är lördagskväll. Och jag tror att jag håller på att bli sjuk.
Vill inte bli sjuk. Vill inte. Vill inte. Vill inte.
Vill. Inte.
Är det något jag hatar så är det att bli sjuk. Fast vem gör inte det?
Har säkert fått den förtidiga vinterkräksjukan som alla snackar om... Skulle ju vara typiskt.
Nä, jag tittar på tv. Och insjuknar sakta.
Martin och Cecilia dansade nyss på tv:n. De var faktiskt rätt bra får jag lov att säga.
Även om jag gillar samspelet mellan Tony och David som kommentatorer otroligt mycket.
Tony tjatar hela tiden om: passodoubles (med reservation för stavningen, orkar faktiskt inte kolla upp den).
Vad är en sån egentligen? Passo... Ja ni vet vad jag menar...
"Hon är lite stel i det här rumba", sa Tony nyss. Jag ler.
Jag älskar britters och amerikaners gramatiska fel då de ska snacka svenska.
Det låter så trevligt. Varför jag tycker så vet jag inte...
Haha, nu kör de genomgången av alla dansare.
Och Tony fortsätter bjuda på karameller. Han gör hela programmet själv
Och David Hellenius kompletterar det hela, givetvis.
Tony tror att Sveriget vinner. Jag är inte så säker. Fast så är jag ju ingen dansexpert.
Inte folket hemma i tv-sofforna heller. Dansexperter alltså.
Och DET är ju faktiskt Tony. Ja, dansexpert.då.
Så vi lämnar det åt honom.
Eurovision Dance Contest känns inte alls lika hett som Let's dance.
Kanske är det för det fanns intriger i Let´s Dance.
Kanske inte.
Men intriger lockar. Det kan man inte sticka under stolen med.
Breaking news!
Nu försvann det blåa lilla strecket på skärmen! Bara sådär. Som med en knapptryckning....
Jag hade alltså ett tunnt blått sträck från skärmens botten till dess topp.
Men nu försvann det. Det tackar vi för.
Zappar till femman.
De visar Gladiator. Filmen då.
Är det bar jag som faktiskt tycker den filmen var - och är - rätt dålig?
Det kan inte bara vara jag. Eller?
På TV4 Plus visar de Unbreakable. Det är enligt mig en bra film.
Där Samuel L Jackson är lysande.
Fast han är alltid lysande, den där Samuel.
Bruce är också lysande. Och het. Givetvis.
Nu har de röstar de tydligen om dansen. Sverige har fem poäng.
Det går sådär.Inte alls lysande faktiskt.
Hon som ska ge Finlands röster sa nyss fel namn till den manliga programledaren.
Hon verkar dessutom allmänt snurrig.
Haha. David anklagade nyss Finlands röstberättare för att ha tagit ett glas vitt! 
Älskar Davids kommentarer.  
Nä. Det går inte alls för Sverige.
Nu orkar jag inte engagera mig mer.
Men.
Davids tröstande och nästan lite "tala till barn"-aktiga kommentarer till Tony är extremt underhållande.
Så här en mörk lördagskväll.
Ute är det fan becksvart.
Det är första september idag. Hösten är här.
Det är höstens första dag.
Löven faller. Mörkret faller. Och temperaturen faller.
Allt faller.
Det är en fallande tid. Den där hösten.
Men visst är den lite vacker. Med alla fäger på träden.
Men vilket pris vi betalar för en palett av färger egentligen. Ett helt halvårs kyla och mörker.
Det är ju på hösten man ska ha ett förhållande. Egentligen.
Sådär mitt i allt mörker så skulle ju en tjej lysa upp ens tillvaro.
Någon att krama då man fryser. Men det blir nog en ensam och kall höst även det här året för min del.
Vi får hoppas på en brittsommar så man kan samla lite sista värme.  
Fan. Nu kom strecket tillbaka.
Och det är paus i Unbreakable nu. Det är för många pauser.
Men inte lika många som i USA. Där är det bananas.
Det är förvisso mycket som bananas i USA. Men vilket land det ändå är.
Jag vill åka dit.
Men inte ikväll. Ikväll ser jag på tv.
Zappar till fyran.
Och Tony verkar lite upprörd. Stackarn.
Men David fortsätter leverera. Det hela är mycket underhållande.
Gud vad det här måste vara meningslös läsning för er. Inte alls underhållande...
Fast det insåg ni kanske för länge. Så hit har ni väl inte kommit förmodar jag.
Men jag kan inte klandra er.
Det här är en inblick i min kväll som för de flesta är värdelös. Givetvis.
Nu ska jag gå och göra en kopp te.
Och hur det gick för Sverige vet jag inte. Ni får kolla på Bladet.
Där står det säkert.
I Bladet står allt som är värt - och inte värt - att veta. Det är därför jag älskar Bladet.
Precis som jag älskar grönt te.
Och nu verkar tevattnet vara klart.
Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Headbang

Du, jag diggar faktiskt ditt sätt att skriva, haha! Kul blogg förövrigt! :)

Postat av: Babyfood

Imorron ska jag ta mig tid och läsa de inlägg jag missat när jag inte haft internet (det har varit hemska dagar må du tro!)...
Men ikväll är det här allt jag har att säga; varför är det en liten bild på dig på första sidan www.blogg.se?
Hur lyckades du med det? ;)

2007-09-02 @ 00:14:37
URL: http://babyfood.blogg.se
Postat av: Natha

läste hela ;) & fastän tony är expert så tippade han ganska fel ikväll, haha!

2007-09-02 @ 00:49:01
URL: http://metrobloggen.se/glitterdroppe
Postat av: karin

jag gillade det där sävliga, drömska inlägget.. och det här var klockrent..: Det är förvisso mycket som bananas i USA. Men vilket land det ändå är.
Jag vill åka dit.
Men inte ikväll. Ikväll ser jag på tv.
håll dig kvar i tv-bubblan ett tag o krya på dig från kräkorna :)

2007-09-02 @ 08:44:41
URL: http://karinmagdalena.blogg.se
Postat av: Annika

hej!
Fasen så snyggt du skriver, om man nu kan säga så. Brukar vanligtvis inte orka med att läsa långa inlägg men ditt var kul och intressant:)
Ha det bra!

2007-09-02 @ 09:02:08
URL: http://superankan1-blogg.se
Postat av: Sara

Du skriver så underhållande!
Håller med om det du skriver, Unbreakable med SAmual i spetsen är grym, David Hellenius i samspel med de andra två nötterna är ett vinnande koncept och priset vi får betala för vackra färger som man ändå redan sett 19 gånger i sitt liv är PÅ TOK för högt. Rena rånet skulle man kunna säga.

2007-09-02 @ 09:59:55
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Sandra

Minns en skrivuppgift vi hade på gymnasiet där man skulle skriva en krönika. Jag skrev, precis som du gjort här, med ganska korta meningar och fick världens utskällning av läraren för det... DET är bananas.

2007-09-02 @ 12:14:19
Postat av: Annelie

Grönt te är både nyttigt och gott :)

2007-09-02 @ 12:34:36
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Clara

Usch, jag hatar dagen innan man blir riktigt sjuk. Man känner det på sig och man vill vill vill inte. Men vaknar ändå sjuk.

2007-09-02 @ 12:54:48
URL: http://collman.blogg.se
Postat av: Fredrik

headbang: Tack! :D
Babtfood: bra! haha jadu, jag bad om att få hamna där...:D
Natha: haha ok... ja verkligen :P
Karin: oj, tack :D
Annika: tack! :D
Sara: Men tack tack :D vad snällt sagt. Ja, Unbreakable är GRYMT bra =).
Sandra: du blev utskälld för att man får faktiskt inte skriva så här haha. Men jag gör det ändå.
Annelie: japps, det är det absolut :D
Clara: ja, asjobbigt :S

2007-09-02 @ 13:38:19
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Sandra

Tycker jag läser sånt här i var och varannan kvällstidning hursomhelst... Sen vilken kvalitet det är på dom är en annan historia.

2007-09-02 @ 20:12:48
Postat av: Fredrik

Sandra: läser vad? sånna här inlägg?

2007-09-02 @ 21:57:19
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Sandra

Läser, hm, hur ska man säga, kortfattade krönikor. Eller kortfattat och kortfattat, det kanske blir mer slagkraftigt med korta meningar än långa? Om det görs på 'rätt' sätt kan det hursomhelst bli riktigt bra.

2007-09-02 @ 22:15:42
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback