Ligga - 90-tal: David Duchovny. 00-tal (!): Zach Braff.


Åh, snart är hösten här...
Jag börjar faktiskt längta lite tills den är här på allvar. Inte för att jag nödvändigtvis ser fram emot regn, kyla och mörker.
Men!
Snart börjar kanalerna rulla sinnesbra tv-serier igen! Som jag har saknat dem, alla underbara tv-serier. Det är alltid stiltje under sommaren alltså. De visar fan i mig inte en enda bra tv-serie på somamren.
TV:n's tid är hösten. Helt klart.
På sommaren är det grillens. Så klart.

Det värsta är att man bor i Sverige. Vi får alla tv-serier typ åtta år efter att de blev stora i USA.
Ja, det är i princip bara tv-serier från USA som är bra - och England, givetvis. Men absolut mest från USA.
Just nu är det en serie där som verkar het. Californication heter den.
Men framförallt!
Den otroligt lysande David "Agent Fox Mulder" Duchovny är tillbaka on screen som huvudrollsinnehavaren! Då kan det bara bli bra.
Titta bara på X-files, en lysande serie, som förvisso inte hade klarat sig en sekund om den lanserats idag, så klart. Men never the less, en lysande serie. Och som framförallt dök upp vid rätt tid.
Det var ju utan tvekan 90-talets snackis-serie. Och David var 90-talets hetaste tv-stjärna.  
Fick någon ligga mycket under 90-talet så var det David. Och Henrik Schyffert, ska tilläggas.
Förresten, låg någonsin han och Scully med varandra? Mulder och Scully då. Man fick lite de vibbarna ibland. Visst fick man?
I alla fall. Californication. Verkar lovande.
Hoppas SVT köper in den. Som de gjorde med Entourage. Ett lysande drag. Sannerligen lysande. Hade SVT köpt in House också hade de utan tvekan vart tillbaka på banan igen. 

Sommarens behållning har vart Scrubs på trean.
DET är en lysande serie. Och det skulle inte förvåna om Zach Braff får ligga mycket. Just nu befinner vi oss i en Zack Braff-period. Alla gillar Zach.
Själv gillar jag Hugh Laurie i House bättre. Men still, en läkare.
Läkare är det nya svarta.
Nu mina damer och herrar ska jag luta mig tillbaka och se på Scrubs. Där doktor Kelso är extremt underhållande. För att inte tala om the janitor.
Älskar the janitor. Men så är jag ju svag för biroller.
Dessutom låtsas han att han innehar Dr. Kelsos befattning i det här avsnittet. Och det hela finner jag mycket underhållande.
Ha! Janitor ligger dessuom före Kelso i "cast"-listan på Imdb.com (bästa sajten, ever!).
Se
här!
Det finns alltså hopp. Därmed inte sagt att Kelso är dålig, tvärtom, jag älskar Kelso.
Mer än JD och Elliot. Faktiskt. Och Turk.
Min top fem-lista är som följer:
Janitor. Kelso. JD. Turk. Och sen Elliot.
Eller ne. Ted kommer före Elliot. Ted kan vara extremt festlig ibland.
Noterbart är att artisten Colin "Down Under" Hay (åh Colin Hay!) som blev stor i gruppen Men At Work figurerar titt som tätt i serien. Vilket ökar statusen något makabert.
Scrubs är lysande.
Men jaha. Nu tog Scrubs slut. Dags att säga god natt. 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Scrubs var grymt ikväll (som alla kvällar visserligen). JD, Elliot och Cox är jämna favoriter, de övriga är briljanta ibland.

Postat av: Annelie

Scrubs är lätt den bästa serien! Riktigt kul igårkväll. Janitor är nog min favorit ;)

2007-09-03 @ 16:03:35
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Fredrik

Matilda: :D
Annelie: Janitor är ölverlägset min favvor :D

2007-09-03 @ 22:57:13
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Ivona Tinkle

Californication är riktigt bra, även om en sån frigid gammal kossa som jag ibland får vända bort blicken av genans.
Är på sjunde säsongen av Arkiv X nu, och jag får minsann de vibbarna stup i kvarten! Och det är väl därför som jag med sällan skådad stuns i stegen reser mig upp och kastar in nästa skiva i dvd:n efter vart fjärde avsnitt. Angående Scrubs så beställde jag säsong 1 och 3 på cdon för några veckor sen, men those fuckers avbokade beställningen utan att säga något!

2007-09-08 @ 21:55:36
URL: http://www.ingentingatt.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback