Den mentala skrivbordsfettman!

Usch, sen jag började jobba vid ett skrivbord så känner jag hur skrivbordsfettman övermannar mig. Kaffe Latte-knappen på kaffemaskinen går varm här för mig. Och det är ju en sådan god latte maskinen spottar ur sig så man kan knappt hålla sig från att ta sig en kopp i tid och otid!

Läste någonstans (minns inte vart) att en kopp latte om dagen motsvarar 6 kilo på ett år. Iof så rör jag ju på mig och är inte fet alls. Är egentligen rätt medelbyggd. Men känslan av skrivbordsfettma finns ändå. Allt detta sittande dagarna i ända. Har tagit upp mina kvällspromenader igen efter att jag insett hur slö jag blivit, blanad annat genom min nya vana att titta på det som är på TV:n då kontrollen ligger för långt bort för att nås. Det är ju skadligt så väl fyskiskt som psykiskt! Med tanke på all smörja. som visas på tv now a days...

I alla fall. Jag har nu gjort upp en åtgärdsplan (eller iaf lägt en tanke på det) att jag ska börja simma igen, som jag gjorde förra året innan jag blev sjuk och sen inte orkade ta tag i det igen. Sen ska jag även fortsätta med mina promenader OCH börja jogga när vädret blir lite varmare! Det hela känns mycket genomtänkt och om jag kör på den här linjen kommer jag ha kondition som Johan Wissman. Eller iaf bättre kondis än jag har nu!

Nä, nu ska jag göra klart det sista innan jag får gå hem.

God fortsättning på er!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha, det kanske bara är jag som är barnslig, men jag kunde inte låta bli att skratta rätt högt åt "ålla mina promenader" :P

Men damn, du ger mig ju dåligt samvete! nu måste jag också gå promenad ju. Sen bara för att ge dig lite dåligt samvete tillbaka så ska jag säga att hade missat en kallelse för blodgivning när jag var borta men faktiskt ringde dit så fort jag såg det och bad dom ge mig en ny tid. Heal the world.

Postat av: Sara

haha de låter bra fredrik :) Jag kommer nog med börja lida av skrivbordsfettma om det fortsätter så här. Men... keep up the god work med latten iaf :)

2008-04-17 @ 21:45:11
URL: http://sarajoh.blogg.se
Postat av: Fredrik

Sanna: eh jag vet inte vad du talar om ;) Men! Du ger fan mig ännu sämre samvete! Din.. din... lilla blodgivare!
Sara: haha! nejdå du rör dig för mycket, jag rör mig lite sämre... men latte är goott.

2008-04-19 @ 14:17:57
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback