*Visslar The X-files Theme*

Ja ni.. Igår kväll var jag på förhandsvisningen av The X.-files: I want to belive...

Och ja, det var ungefär två timmar av intern Arkiv X-propaganda. Vilket för var något av de tristaste och segaste som kan ha skådats på en bioduk för alla utomstående, dvs de som inte sett serien tidigare.

Men!

För oss, som har sett serien och lite smått älskat den, så var det ju faktiskt en helt okej film. Inget masterpice, men det var trots allt två timmar med små inslag av "it takes me back"-kickar. För Arkiv X-känslan över filmen var absolut på topp, men att klassa den som ren Sci-Fi skulle jag inte göra, utan det var snarare mer thriller-känsla.

Det som lyfter filmens rätt sega handling är de geniala skådespelarinsatserna av David Duchovny och Gillian Anderson. David som saknats mer än någon annan gör en närmast magisk insats som the one and only Fox Mulder.

Men även av Billy Connolly, som spelar Father Joe, är lite av e personlig favorit. Och hans gestaltning är även den oerhört vackert bra.

Filmen får inte mer än 3/5 brödrostar. Men för alla som gillar Arkiv X, så är detta en måste-film.


Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Jag tycker som sagt att det är synd att Chris Carter skrev manuset, hans specialitet var ju trots allt regeringsavsnitten om konspirationer och utomjordingar, "monster-of-the-week"-storyn var aldrig riktigt hans grej... Och första kvarten-tjugo minutrarna av historien var fan fenomenal, då trivdes jag verkligen i biostolen och trissade upp förväntningarna. Jag formligen älskade pennorna i taket, themet när de tittade på George Bush-kortet osv osv osv, men sen blev det alldeles för lite Arkiv X-mystik och handling, och alldeles för många röda trådar och sidohistorier. Synd som sagt, för Arkiv X säsong 1-7 var fan bland det bästa som tv-historien har haft att erbjuda någonsin.

Postat av: Fredrik

Anna: jamen faktiskt, nu är jag ju inte så SÅ stor nörd som du är, men har tillräcklig kunskap för att kunna hålla med dig och ja, första halvtimman var sweet. sen avtog den och blev för seg. hela historien om den sjuka pojken var svårt krystad och helt malplacerad tyckte jag iaf, man brydde sig ju liksom inte om den och den hade ju bättre hört hemma i ett avsnitt av House typ. Och ja, säsong 1-7 var fan pure perfection :)



men, jag ångrar inte att jag såg, faktiskt. även om jag nog inte kommer se om den. skulle vara för david då. men annas nej.

2008-08-03 @ 00:25:38
URL: http://freddan888.blogg.se/
Postat av: Ivona Tinkle

Det bästa med filmen var ju att man speedade hem på cykeln så fort ens små knubbiga ben bar en och slog igång de gamla avsnitten. :) Men ja, från början hade jag ingenting emot pojken, trodde att han skulle vara en del av skurkarnas plan osv osv, men så fort man förstod att det inte skulle hända så kändes det som sagt sjukt krystat. Och den onda prästen som inte ville att de skulle operera honom... what's up with that?! Trodde att han också var on the wrong side, men det visade ju sig att han bara var... vanligt, hälsosamt ond. :P MEN DU HAR VÄL SETT PENNAVSNITTET?!? VARFÖR PENNORNA SITTER I TAKET?!? ARMA KARL, SÄG ATT DET ÄR SÅ!!!!

2008-08-03 @ 00:33:08
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback