Jultider.

Julafton. I år kom den snabbare än vanligt. Julkalenderns luckor har öppnats i rasande fart och adventsljusen har brunnit snabbare än tidigare år.
Men trots att det gick fort i år så har jag ändå hunnit blivit klar med alla julklappar i god tid, för en gångs skull.
Skönt.
Och framförallt så har julstämningen så saktelig smygit sig på.
Nu spelas det julmusik här i min lägenhet och snart bär det av till nära och kära.
Det enda som fattas är att det ligger ett vitt täcke av snö utanför fönstret. Trodde jag igår.
För imorse när jag vaknade och lätt persiennerna vinklas upp så låg det där. Ett vackert vitt täcke av snö.
För bra för att vara sant, givetvis. Men still, det låg där.
Jag tror detta kan bli en riktigt bra jul. Det ska väl sägas att jag egentligen aldrig har haft en dålig jul.
På så sätt är jag ju väldigt lyckligt lottad.
Speciellt när man kommer på sig själv med att vara otacksam ör att man ändå har en fantastisk jul, när så många barn har ett helvete under julen.
För många innebär jul alkoliserade föräldrar och släktingar. Tyvärr.
Där pappa eller mamma "blir sådär arg för ingenting".
Jag tycker man ska hålla ner på alkoholen under julen.
Man ska iaf inte dricka sig full.
Framför allt för barnens skull.
Låt oss skänka dessa barn en tanke.
Vi ska heller inte glömma alla som sitter ensamma under julen, de som inte har nära och kära att dela den med.
Även de skänker vi en tanke idag. Då vi sitter där och äter vår sill eller julskinka.
Och när vi öppnar våra paket.
Men vi ska absolut inte skämmas över att vi har en bra jul.
Utan njut nu. Njut av allt som julen ger.
Glöm inte glädjen och de fantastiska historierna som de äldre generationerna brukar berätta. 
Lova mig nu att ni har en fantastiskt bra julafton!

God jul!


Kommentarer
Postat av: Niklas

God jul på dig Fredrik! - och Happy Festivus (a holiday for the rest of us)

2008-12-25 @ 00:26:31
Postat av: fairytale of new york

God Jul!

2008-12-27 @ 14:31:48
Postat av: Fredrik

niklas: tack, Festivus är ju helt magiskt roligt i Seinfeld :D did you have the metall pole?? :)

Fairytale: Detsamma :)


Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback