Inget så magiskt som Mello.

Det är söndag. Det är dagen efter.
Dagen efter Mello.
Kanske en av tidernas mest uppenbara Mello-delfinaler. Amy... Vad ska man säga? Hon är briljant och agerar redan på en mer pro-nivå än vad alla de andra i startfältet gör tillsammans, med undantaget Christer Sjögren då.
Christer är en artist ut i fingerspetsarna.
Igår smälte han hela Sveriges 60 plus-befolknings besinning. They went crazy av hans smile och hans Christer Sjögren-patenterade röst. Och inom lopet av 4 minuter så hade de flesta av Sveriges pensionärer bränt hela sin pension på lite sms och några samtal.  
När pensionärerna går samman är de att frukta, I tell you!

Men.

Amys låt var bättre än Christers. Femhundramiljonermiljarders gånger bättre.

Och det vet vi allihopa.

Christers låt var ju som sagt destinerad att antingen gå åt helvete eller göra braksuccé. Och det blev det senare. 
I alla fall. Nu ska vi gå och suga på den här karamellen tills nästa lördag.  

En hel vecka. En jobbvecka. En del av mig vill jobba. En annan vill göra allt och ingeting som inte har med jobbet att göra. Jag får be de två komma överens om någon sorts diplomatisk lösning för hur vi ska ta oss an kommande vecka.
Jag har en känsla av vem som vinner.
Med all rätt.
"No money for you", om jag inte drar mitt strå till skattebetalarstacken.

Jag röstade för övrigt på Amy igår. Diamond. Diamant. Coolt namn. Hon kan bli nya Carola.

Usch. Sms. Det är farligt. Har smsat mycket senaste tiden. Vill inte se på hur mycket jag är uppe i. Bara ångest. Sms-ångest.
Short Message Service = många sms.
Sms till folk jag inte smsar gratis till = billigt.
Många billiga sms = dyrt.
You get the picture.
Men jag smsar som tur är mest gratis. Ja herregud tänk om alla sms kostade!

Jag gillar sms. Sms är fortfarande det nya svarta. Har vart det sen 2005. Typ.

2005. Samma år infördes rökförbudet på krogar och barer i Sverige. Thank god for that. Kan vara det smartaste någon beslutat.
Jag röker inte. Beslutet gynnar mig.
Ett gynnande beslut.
Gynnar. Gynnar. Gynnar.
Gynekolog? Nä.

Gunnar. Heter min pappa.

Gunnar. Jag ska inte döpa mina barn till det.
 
Bruce. Eller Joanna. Om det är en tjej då.
Eller Willhelm. William är populärt. Inte tillräckligt populärt för att bli så populärt att man kan befoga att döpa sitt barn till det.
Fler namn dyker säkert upp. Man är ju trots allt två som oftast får barn.
It takes two to tango. Eller ligga. Om ni nu vill vara så rakt på.

Ligger just nu. I min säng. Med laptopen. Bloggar liggandes.
Lyssnar på musik i min Touch.
Min magiska Touch. iPod. Apple... Steve Jobs.
Steve. Inte så snyggt namn.
Steve Jobs.
Undrar hur mycket han betalade Chris Martin för produktplaceringen av hans dotters namn.
Coldplay. Vad hände med Coldplay?
De försvann lika fort som the speed of sound.

Apple. Pear. Orange.

Kiwi?

Länge sen jag åt Kiwi.

Amanda Jensen!!!
Vilken röst hon har.
Jensen. Danskt. Jensens Böfhus!
Med danskt ö. 
Gott.

Men.. är det Good Charlotte som gjort Always and Forever?
Jaha. Lite samma som att tomten inte finns.
Ifrågsätter allt man någonsin trott på.

Åh. Jag är kär. Kär i min iPod Touch. Hela touch.funktionen är magisk.
Magic. Joe Labero.
Magiskt.

Jag vill åka till Stockholm. Gillar Stockholm.
Äta på Jensens vid stationen, precis mitt över gatan där SAS Radisson ligger.
Lunch på Jensens. Sommar. Gröna Lund på sommaren. Vackert som få, inser ni det era 08:or?
Inte lika kul som Liseberg. men vackert. Vattnet. Vattnet gör Stockholm. Och Söder. Söder är magnifikt.
I sommar  är det Liseberg som gäller. Och Springsteen på Nya Ullevi!
Och Sanna.
Och Anna. Igen. Som i Stockholm. Nästan. Utan kö för mig.
Det kommer bli magiskt.

Just nu längtar jag till i sommar. Den ska bli bra.
En bra sommar.

Men nu är det vinter. Fortfarande. Snöfattig. Men fortfarande en vinter. Det är Mello. Sverige är i mello-rus, där det diskuteras hurvida vem som ska vinna.

Pensionärerna gör en "Lordi" och ser väl till så Christer vinner.
Spännande.

Som sagt. Vi får skärpa oss.

Nästa vecka blir det svårt som bara fan.

Ola.
Lasse Lindh.
Sanna Nielsen (också danskt).
Andreas Johnson. Och. Carola.
Samt andra randoms.
Givetvis.

Hoppas lite på Lasse faktiskt.

Inget är så magiskt som Mello.

Bara iPod Touch.

Tack, Steve!

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså herregud? no life? / din ex-favvo sara

2008-02-10 @ 18:54:58
Postat av: Sanna

Du lekar associations-leken med dig gissar jag?
Jag vill också ha sommar nu.. mest för att jag är galet less på slask. Och för att den stundande sommaren är lovande.

Postat av: en jävla massa russin

AMANADA JENSSEN! JENSSEN! ETT NORSKT JÄVLA JENSSEN MED TVÅ JÄVLA S!

2008-02-11 @ 09:47:10
Postat av: Fredrik

Sara: tss!
Sanna: typsnitt :P
Russin: Jensen?

2008-02-13 @ 18:52:12
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback