Jag har jobbat vid en järnväg...

Nåväl, en riktigt jobbig dag alltså! På jobbet har jag haft och göra i princip hela tiden med massa strul och problem. Men dagen började galet dåligt då jag blev över en timma sen till jobbet på grund av den dåliga kommunikationen på tågstationen. Alla tåg var sena... Man visste fan inte vilket tåg som skulle först till Hallsberg när de väl rullade in sen. Alla pendlare, inklusive mig själv, klev SJ's tåg då det stod att det skulle avgå före det andra.
Sen rullar det andra ändå iväg först. Och ALLA pendlare blir svårt irriterande, givetvis. Det visar sig att SJ's tåg har broms fel. Och INGEN information som hänvisar oss till det andra tåget what so fucking ever.
Vi blev ståeende i Örebro ytterliggare en kvart. Sen så när vi väl rullar så måste de köra på reducerad fart.
Så jävla sakta! Har aldrig tagit så lång tid till Hallsberg från Örebro. Någonsin.

Så min tilltro till tåg sjönk idag. Kul då att man jobbar med tåg - varje dag.

Oh the irony!

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback