Jag ser Körberg överlägset jäsa, med pudrad näsa...

Senaste tiden har jag lyssnat något oerhört mycket på svensk musik, för ovanlighetens skull. Och nog fan har svensk musik sin charm, även om många tenderar att stämpla svensk musik som dålig och utan känsla.
Okej, det finns väl rätt många svenska artister som förmodligen aldrig blivit artister om de inte bott i just Sverige.
Men hur som helst. Jag lyssnade på låten "Stad i ljus" med Tommy Körberg. Säga vad man vill om pudernäsan, men nog fan kan han sjunga bättre än någon annan svensk kan, egentligen. Han har överlägset Sveriges mest mäktiga röst. Alla kategorier.

Det går inte att inte få gåshud av Tommys magiska framförande av Stad i ljus i Eurovision 1988 (för övrigt året jag föddes, bara en sån sak!).

Lyssa och njut. Njut! Och have in mind att Tommy var sjuk at the time.

Ps.
Ni som har Spotify bör leta upp Tommy Körberg och lyssna på God Loves Everyone.
Ds.


Tommy Körberg - Stad i ljus

Kommentarer
Postat av: Dino

Får gåshud av allt den mannen gör. God loves everyone finns även på YouTube, underbar tolkning av låten!

Postat av: Fredrik

Dino: :O finns God Loves Evryone med Tommy på Tuben??

2009-01-19 @ 10:59:24
URL: http://freddan888.blogg.se/
Postat av: minja

jag måste hålla med om det du skrivit om Körberg, nog fan har han gjort sina tabbar, men hey, även solen har sina fläckar! Och för övrigt så tycker jag också att -88 är en mycket bra årgång:>

2009-04-17 @ 19:26:18
URL: http://minjatk.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback