Ingen älskar ett barn som inte lyckas...

Hej vänner! Jag skulle egentligen bara ta en lur på maten på förut, men somnade som en steeen! Jag kan inte hålla på med såndana här pensionärsfasoner alltså, ta en lur på maten liksom. På kvällen dessutom! Jesus... Hur som helst så ligger jag och lyssnar på några av mina svenska favoriter, som jag komponerat ihop i en Sporify-play list!
Ett urval av mina svenska favoriter:

  • Sommarkort - Cornelis Vreeswijk
  • Ikaros - Björn Afselius
  • Stad i ljus - Tommy Körberg 
  • New York - Melissa Horn
  • Jackie - Ratata
  • Svenska Hjärtan - Lasse Lindh
  • Hurricane Gilbert - Håkan Hellström

På tal om Hellström. Grammisgalan var ju ikväll dessutom. Såg den inte, men såg när jag ögna igenom Bladet att Håkan blev "Årets manliga artist". Det förtjänar han verkligen, grattis Håkan! Du är värd titeln, med tanke på att Föresent För Edelweiss är årets överlägset bästa platta

Nu ska jag snart gå och soooova. Upp tidigt imorgon och jobba, jippi! Not.
God natt!

Åh! Nu är det dock The OfficeKanal 9 ser jag, som jag ska se först.
Det är det fantastiska Yankee Swap-avsnittet, dvs julspecialavsnittet!
Sen sova. Lovar.


När jag tänker tillbaka på min barndom
Ser jag skräckbilder tydligast av allt
Ja, dom gånger de skrämde eller slog mig
Är dom minnen som hårdast sitter fast
För som barn tar man kärleken för given
Allting annat är emot ens natur
Vid den stund man tar steget ut i livet
Är man bara ett tillgivet djur



Björn Afselius - Ikaros

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback