Låtarna du måste ha till jul!

Nu när julen snart är här så tänkte jag slänga ut en lista på låtar som ni måste spela i jul! Självklart är det julsånger vi pratar om, men de flesta kommer framföras av kända artister.

Julsånger ni måste ha:

"Hej Mitt Vinterland" - Vikingarna - Detta är en helt fantastisk låt!
"Santa Claus Is Coming To Town" - Bruce Springsteen - Springsteen, behöver jag säga mer?
"All I Want for Christmas is You" - Maria Carey - En otroligt bra version.
"Driving Home For Christmas" - Chris Rea - Den här låten får en att längta som fan!
"Please Come Home For Christmas" - Eagles - Detta är en fin låt som man inte bör vara utan.
"Its the most wonderful time of the year" - Peabo Bryson - En gammal goding...

Klassikerna:

"Gläns över sjö och stand" - Tommy Körberg . Klassiker om något!
"Nu tändas tusen ljuleljus"Carola - Ok, hon är wierd, men hon sjunger bra!
"Ser Du Stjärnan I Det Blå" - Jan Malmsjö
"Rudolph The Red-nosed Reindeer" - Dean Martin - Detta är ju också en skön låt!
"Julen Är Här" -  Sissel Kyrkjebo & Tommy Körberg

Speciella låtar:

"Ho Ho Fucking Ho" -
 Monty Python - Monty Pyton beskriver tomten... som jag vet inte vad!
"Vår Julskinka har Rymt" - Verner och Verner - Den här låten är otroligt speciell! Och rolig...

Låtar som ni har tipsat om:

"White christmas" - The Drifters - Tips från
Spanskmannen
"Rocki'n around the christmas tree" - Brendan Lee - Tips från Spanskmannen
"Last Chrismas" - Wham - Tips från anonym
"Det är inte snön som faller" - Anders F. Rönnblom - Tips från Skvallerblogg

Har ni fler låtar som ni tycker borde finns med här?, berätta så slänger jag in dem så fort jag kan!

//Fredrik







Kommentarer
Postat av: Spanskmannen

Din blogg är ju bara.....ja förstår inte hur du bär dig åt, den är grym! Dammade av min "gamla" julskiva idag. Mina svenska favoriter är "Julen är här" och "Hej mitt vinterland". Vilka som sjunger spelar ingen större roll. Annars gillar jag mest de amerikanska. "Santa claus is coming to town" och "Winter wonderland" är nog favoriterna. Rekomenderar The Drifters version av "White christmas" och Brenda Lee "Rocki'n around the christmas tree" - båda är soundtrack till filmen "Ensam hemma". Kan även tipsa om låtarna "Have yourself a merry little christmas" och "Sleighride". Har tyvärr inga artister till dom, men det kan du säkert hitta nånstans. Mycket nöje!

Postat av: Christina

Nynnar för glatta livet men snälla...Tommy Körberg...tål honom inte. Så jag hoppar över den låten

Postat av: Skvallerblogg

"Det är inte snön som faller" får du inte glömma! Men har tyvärr hjärnsläpp just nu och minns inte vem som gjorde den...

2005-11-27 @ 21:54:37
URL: http://skvallerblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du har glömt Wham - Last Chrismas

2005-11-28 @ 12:48:11
Postat av: Skvallerblogg

Anders F. Rönnblom var det!

2005-11-28 @ 21:52:21
URL: http://skvallerblogg.blogspot.com/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback