Sorry Wikingsson! Det var inte med min mening...

Imorse hittade jag ett mejl som jag inte läst. Det hadde kommit in den 29/12 2005. Då var jag i Spanien. I varma och soliga Spanien. Nu när jag hittade det i min rätt så röriga inkorg, så är jag i det svinkalla men ack så underbara Sverige. Hur som helst, det var ju från en av världens trevligaste och skönaste människor. Det var från Fredrik Wikingsson. Jag hadde alltså missat just hans mejl när jag kollade igenom min inbox efter semestern, just hans. Stackarn. Han hadde ju för fan bifogat en julklapp till mig i det. Som sagt, han är väldigt trevlig. Jag fick en mp3:a, jag fick "The Free Electric Band" av den o så förtjusande och bra Albert Hammond. Wikingsson har verkligen en bra musiksmak, speciellt eftersom att vi har så gott som samma. Vi har givetvis hörts av efter semestern, men nu kändes det ju så dumt, för jag har ju inte tackat han för låten, inte en enda gång av vad kan det vara... de  två gångerna som vi har hörts. Han måste ju tycka att jag är förjävligt ungreatfull. Men nu skrev jag tillbaka, där jag gav honom en väldigt fin låt som heter "Forever young" - den framförs av Springsteen och Dylan - som tack för låten jag fick av han (En lite late julklapp kan man ju säga). Hoppas han blir nöjd, jag var i alla fall nöjd med hans låt. Han satt tydligen på ett plan mellan Miami och Frankfurt då han skrev sitt god jul i efterskott-mejl till mig. Han hoppades att jag hadde det bra i Spanien, det hadde jag. Tur att Freddan inte är långsint. Så ytterligare en gång, sorry Fredrik, det var inte med meningen. I blame my Outlook Express!

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: J

Fan,det är ett skämt va? annars ,the biggest respekt to you freddy :P

2006-01-22 @ 21:14:33
Postat av: Fredrik

Till J:

Nej, det är inget skämt. Många tror nog det. Men jag lovar, det är inte det. Fredrik Wikingsson är otroligt trevlig, för övrigt så tycker jag nog inte att det är så märkvärdigt. Men visst är det kul att "känna" honom. För jag har liksom aldrig träffat honom. Men, vi ahr mejlat varandra om diverse saker sedan september... han mejlar mig och jag mejlar han... han är helfestlig.

ha det bba och liv gott... eller som Freddan alltid avslutar sina mejl: Må prima!

Postat av: Isabell

oj, nu blev jag lite avundsjuk. jag vill också känna fredrik!

2006-01-22 @ 22:28:10
URL: http://intensity.blogg.se
Postat av: J

ja fan va kul för dig,men hur fick du kontakt me han då?

2006-01-23 @ 14:23:06
Postat av: Fredrik

Till J:
Ja, du... hur avr det nu... Jo just ja. Jag mejlade han och skulle fråga en grej till ett skolarbete. Då svarade han och jag svarade tillbaka... Han ställde upp på att svara på frågor och sådant. Han är verkligen en klockren kille. Hur rolig som helst. Sedan så dök hans mejl upp igen, där han frågade hur det gick på uppgiften. Jag svarade att det gick bra och så (fick MVG!). Sedan så började vi mjejl mellan eachother. Skicka låtar och sådant stuff. Han är verkligen schysst! haha Oj, vad mycket superlativ jag slänger över Herr Wikingsson. Men det är han värd.

ha det

2006-01-23 @ 18:41:10
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J

tack för att du delade med dig av din historia, det var intressant.fy fan vad jag är avis på dig,high chapparall kl 22:00 5:an,be there.

2006-01-23 @ 21:03:48
Postat av: Fredrik

Till J:
Ingen fara, jag delar med mig utan problems. Man kan ju säga att jag påverkats av Fredrik! haha nu skriver jag alltid "ha det bra" eller "må prima" när jag avslutar mina kommenatrer eller mejl, de syns även i några av min ainlägg. Har även börjat använda mer engelska ord... bara så där, mitt i svenska texter, eller när jag pratar. Wikingsson är sköm. Klart I will be there 22:00... Men, vem e du? ahr du ingen egen blogg? ...

Ha det bra!

2006-01-23 @ 21:17:22
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J

Haha,nej tyvärr har jag ingen egen blogg ,jag bara snyltar på andras.Men jag kan väl för all del berätta lite om mig själv,jag kallas för jassi(yassir Arafat,av mina inte allt för goda vänner)bor i Sthlm,har skostorlek 38 o gillar lite småtöntiga killar som Fredrik,Filip,Musse och Andreas.
tack för din blogg,verkligen läsvärd

2006-01-23 @ 21:26:57
Postat av: Fredrik

Till J:
Tackar, jag försöker göra den så läsvärd som möjligt. Trevligt, hur är Sthlm så här års? Skostorlek 38, I see... själv har jag 43.... Hopaps du fortsätter läsa min blogg...

ha det bra

2006-01-24 @ 13:08:22
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J

klart jag kommer att fortsätta läsa din blogg,den är ju fan dagens höjdpunkt.43 säger du,kan vara bra att veta.Jodå här i sthlm är vädret skit,bara snö ,snö och snö.

fabio verkar ju vara en riktig myskille,fast vem vet vad de fick ur honom efter att kameran slutat rulla.

2006-01-24 @ 15:44:45
Postat av: Fredrik

Till J:
Bra att du fortsätter läsa bloggen. Tack för komplimangen, Dagens höjdpunkt... tackar tackar... Sthlm är fint på sommaren... skulle jag flytta från Örebro så skulle jag flytta till Sthlm, Göteborg eller USA (I USA skulle jag nog bo i NY eller LA)

Fabio verkar as skön. Fredrik har sagt att Fabio avr en av de skönaste människorna de har täffat. Skulle avra kul att träffa honom... och självfallet kul att träffa F&F!

Ha det bra

2006-01-24 @ 16:21:17
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J

jaa,de tre F:n skulle vara kul att träffa.klart du ska flytta till Stockholm, flytta med en gång!LA..hm lite fredrik-inspirerad kanske;)
Vad gillar du rallarvsing då? Håller nästan F&F nivå.

2006-01-24 @ 16:31:18
Postat av: Fredrik

Till J:
mm vem vet. Jga kanske flyttar till Stockholm. Skulle nog vara rätt kul Men LA lockar. Även om det känns väldigt Fredrik... NY med... Men av fan. De äger. De tre F:n vill man alltid träffa. haha

Rallarvsing är inte lika bra som Filip och Fredriks program. F&F är bättre. Rallarsving killarna var okej. Fredrik och Filip är bäst. så är det bara...

haha. detta är börjar ju bli ansträngande att kommentera så här.. men va fan... jag tycker det är kul. Du ahr ju väldigt mycket vettigt och säga. Dessutom så får man ju sig en dusch av superlativ! haha

ha det bra

2006-01-24 @ 20:48:30
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: J

ja du fredde ,här diskuteras det vilt om värdsliga saker!du låter nästan skrämmande lik filip och fredrik när du skriver,men va fan vi får diskutera mer när vi ses i stockholm,hur vi sak känna igen varandra är ett senare problem.

ps.dina låtar är så jävla bra att jag får tårar i ögonen,keep up the great work!

2006-01-25 @ 16:32:22
Postat av: Fredrik

Till J:

det är trevligt att disskutera värdsliga saker. Tycker du jag skriver som Filip och Fredrik? Det tar jag som en STOR komplimang! Vi känner niog igen varandra.. haha.. men som sagt, det är ett senare probblem. Jag är väldigt nöjd med mina låtar. Tycker att jag ahr en bra blamdning. Gilalr verkligen många olika låtar och stilar. men älskar Bruce Springsteen!

ha det

2006-01-25 @ 18:33:25
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Alice

shit! grymt att "känna" honom ändå!
han verkar helfestlig=)

2006-05-18 @ 19:59:29
Postat av: Alice

shit! grymt att "känna" honom ändå!
han verkar helfestlig=)

2006-05-18 @ 19:59:57
Postat av: Fredrik

Till Alice:
Jo, det är grymt att "känna" honom om man säger så. Jag är ju inte dunder bundis med killen, men vi är.. bekanta så att säga. Han är otroligt trevlig.

Må PRIMA

2006-05-18 @ 22:09:43
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Alice

Har hans telenr faktiskt! Kanske skulle ta och skicka ett sms någon gång.
Min brorsa smsar lite med honom, han är fett social, och det är alltid bra.

2006-05-19 @ 19:50:39
Postat av: Fredrik

Till Alice:
hans telenummer ahr ju ALLA som köpt boken "Två nötkräm och en moviebox"... så jag ahr också det. Men jag väljer att mejla med honom, då kan man konversera i större doser och skicka saker imellan avrandra... jag får mycket låtar från hononm, han är grymt social och trevlig som fan... Var upp till Sthlm ochg titta på inspelningen av Ett Herrans Liv då träffade jag han och han aär lika trevlig i verkligen heten som via mejl... vi snackade ett tag där... och han tackade mig för min hängivenhet i mitt mejland och jag vice versa.. sen disskuterade vi lite låtar och så...

Må FINT

2006-05-19 @ 22:18:30
Postat av: Alice

Aha! Då kanske jag inte bör skryta så mycket! (=
Låter kul! När var det du träffade honom?
Take care

2006-05-20 @ 14:00:37
Postat av: Fredrik

Till Alice:
haha skryt på du bara. Ja kul är det... Jag träffade honom den 13 mars... typ...
http://freddan888.blogg.se/140306201223_det_dr_var_ett_herrans_liv_fredr.html

Följ länken så kommer du till mitt inlägg om det.

Må KANON

2006-05-20 @ 14:41:49
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Alice

Härligt!
Dock drygt med dom otacksamma skitungarna.
Har du sökt till "powerlunchen" som man kan vinna?

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=12792

Ha det!

2006-05-21 @ 14:13:15
Postat av: Fredrik

Till Alice:
Japps! Ja, otacksamma jävlar... haha
Ja, jag har sökt till powerlunchen, hoppas på en vinst...

Må KANON

2006-05-21 @ 14:27:16
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Alice

Åh härligt!
Btw, skulle du kunna skicka "Pretty Belinda" till mig via msn? Pretty Belinda som Fredrik mejlade till dig.

[email protected]

må prima!

2006-05-27 @ 18:32:40

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback