100 saker om mig, Fredrik

Jag hakar på Silverfiskens lite smått inovativa idé. God läsning ladies and gentlemen.

  1. Jag kan inte spela gitarr.
  2. Jag försöker lära mig spela gitarr.
  3. Jag lyckas inte så bra med mina gitarrövningar.
  4. Jag har haft många tankar om att sluta tro på att jag någonsin kommer lära mig spela gitarr.
  5. Jag har nyss börjat lite smått på min framtida bok.
  6. Jag tenderar att döma folk innan de ens pressenterat sig.
  7. Jag har siffran 7 som lyckotal.
  8. Jag har inget körkort.
  9. Jag kan INTE dansa även om jag skulle vilja kunna.
  10. Jag är trots allt rätt liberal gentemot många saker.
  11. Jag uppskattar riktigt bra thrillers.
  12. Jag skulle vilja bo några år "over there" i USA.
  13. Jag har en gång vunnit 10 000 SEK på Triss.
  14. Jag har aldrig sett Bruce Springsteen live. Trots att han är min idol.
  15. Jag gillar att blanda glass med chips.
  16. Jag tycker att alla ska lära sig att säga ordet "tack" när de får något.
  17. Jag svär lite för ofta.
  18. Jag har på senare dagar börjat använda ordet "fuck" ofta.
  19. Jag tycker att ordet "fuck" är bra med tanke på hur mångsidigt det är.
  20. Jag har bott i Örebro hela mitt liv.
  21. Jag har ett efternamn som härstammar från Gotland.
  22. Jag har givetvis en crush.
  23. Jag tycker att The Game med Michael Douglas är en av tidernas bästa filmer.
  24. Jag saknar att Coca-cola inte säljs i glasfalskor på back längre.
  25. Jag är inte ett dugg orolig inför hur framtiden ska te sig.
  26. Jag tycker man ska unna sig det bästa med tanke på att man bra lever en gång.
  27. Jag tycker även att filmen "Office Space" är en av tidernas bästa filmer.
  28. Jag tycker Bob Dylan är en Gud.
  29. Jag tycker Bruce Springsteen är gudarnas Gud.
  30. Jag bloggar för att jag vill få fram mina åsikter.
  31. Jag är stoltast över mitt MVG i idrott av de betygen jag fick, för jag är inte bra på idrott.
  32. Jag använder inte svenska subtitles när jag ser på engelska DVD-filmer.
  33. Jag vill besöka Australien innan jag dör.
  34. Jag har ingen religion.
  35. Jag skulle kunna tänka mig att bli buddhist om jag var tvungen att välja en religion.
  36. Jag har ett synfel.
  37. Jag borde egentligen ha glasögon.
  38. Jag använder inte glasögon på grund av att jag ogillar ha dem på mig.
  39. Jag är rädd för getingar.
  40. Jag är rädd för stora hundar.
  41. Jag är rädd för att bada vatten där jag inte kan se botten.
  42. Jag gråter fortfarande till filmen "Micke och Molle" då tanten ska lämna bort räven.
  43. Jag grät alltid till boken "Pricken" då jag var liten.
  44. Jag gråter egentligen väldigt sällan.
  45. Jag har ett ärr ovanför höger öga efter att jag blivigt påkörd av en cyckel som barn och glaset efter mina glasögon gick sönder.
  46. Jag är allergisk mot nyklippt gräs.
  47. Jag börjar just nu ångra att jag gav mig in på detta.
  48. Jag älskar TV-serien The Office, så väl amerikanska som orginalet.
  49. Jag har en dröm om att kunna bli en skrivande journalist.
  50. Jag har nu skrivit klart halva listan och tror att ni kommer veta mer om mig än många andra när jag är klar.
  51. Jag älskar mitt namn.
  52. Jag tycker Fredrik Virtanen är grymt bra krönikör.
  53. Jag tycker Fredrik Wikingsson är en av de trevligaste och socialaste människorna jag har träffat.
  54. Jag kollar mer och mer på SVT, måste jag nog erkänna.
  55. Jag är smått kär i Aftonbladet...
  56. Jag tror att Socialdemokraterna kommer regera efter valet i höst.
  57. Jag tycker att Socialdemokratin i sig är en fin idé, men bör kanske stanna vid att vara en idé med tanke på hur orealistisk den är egentligen.
  58. Jag tycker Fredrik Rainfeldt är smått idiotisk.
  59. Jag vet inte hur jag ska rösta nu i valet.
  60. Jag tycker öl är varken gott eller äckligt.
  61. Jag vill åka till Visby, nu!
  62. Jag vill att Louise ska bo närmare Örebro.
  63. Jag funderar på att köpa en ny mobil.
  64. Jag använder bara märkes deo och prafymer, så som Hugo Boss, Ralph Lauren och Gucci.
  65. Jag är lite märkeskåt.
  66. Jag älskar att flyga med tanke på att innebörden är att man ska få uppleva något nytt.
  67. Jag tror att sommaren är den bästa årstiden.
  68. Jag har vart med i radio när jag var liten.
  69. Jag har synts i TV både som liten och nu senast i Ett Herrnas Liv.
  70. Jag gillar pistagénötter.
  71. Jag kan inte sluta äta pstbågar om jag väl börjat.
  72. Jag är en suckeeer för komplimanger.
  73. Jag tycker jag är smått insane som spenderar tid till att skriva den här listan.
  74. Jag kommer aldrig glömma min första kyss.
  75. Jag vill leva tills jag blir 102 år.
  76. Jag tycker att Rederiet är en av Sveriges bästa TV-serier. Någonsin.
  77. Jag hoppas att det INTE finns ett liv efter döden.
  78. Jag vill bli kremerad då jag vid 102 års ålder ska avlida.
  79. Jag pratar alldeles för mycket svengelska.
  80. Jag pratar alldeles för ofta engelska.
  81. Jag fick gå i simskola som barn.
  82. Jag älskar bea-sås.
  83. Jag kan framstå som ego.
  84. Jag vill att folk ska tycka om mig.
  85. Jag har en tendens att låta arg fast jag inte är det.
  86. Jag tar lång tid på mig innan jag öppnar upp mig för människor.
  87. Jag förstår att ni undrar om jag är motsägesefull med tanke på det här inlägget och bloggen i stort kontra mitt ovanståeende påståeende.
  88. Jag kan vara motsägelsefull.
  89. Jag vill flytta till Sthlm.
  90. Jag vill flytta till Gbg.
  91. Jag är just nu singel.
  92. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. 
  93. Jag har en giftesmålsback-up, om jag inte är gift vid 40 ska hon och jag gifta oss.
  94. Jag gillar sport.
  95. Jag älskar musik.
  96. Jag funderar på att spela lite nätpoker.
  97. Jag har inte förlorat någon av mina mor- eller farföräldrar.
  98. Jag vet inte hur jag ska hantera det hela den dagen någon av de från ovanståeende punkt går bort.
  99. Jag är relativt lycklig, om man nu kan vara det.
  100. Jag inser att varken jag som skriver den här listan eller ni som har läst den kan vara särskilt sane, so to speak... Haha.

Signerat,
Fredrik


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag läste allt, från nr.1-100.
Och du, jag håller med. Micke & Molle filmen ÄR sorglig!
Ha en trevlig kväll,

Postat av: Fredrik

Till Michaela:
Intressant. Visst är det så! :)

Må KANON

2006-07-23 @ 21:09:08
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anna

Angående punkterna 97-98. Det går inte att förbereda sig på. Förlorade min mamma för 5½ år sedan. hon blev 57 år. Allt var ett kaos som man inte själv kunde fatta. Nu efter en tid känns det bättre, men kära mamma finns ju naturligvis i alla jag gör. Särskilt jobbigt är det vid speciella händelser som hon inte får uppleva. Min förlovningsdag missade hon, min examensdag från universitetet missade hon. Hon kommer även missa mitt ev. bröllop och ev. barnbarn. Det känns jättetungt faktiskt.

Ha det.

2006-07-23 @ 21:21:16
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: Tennis C

nummer 15.. wtf!!?!?!.. Hur kommer man på det?

2006-07-23 @ 23:30:49
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Anna:
Usch, jag bävar intför den dagen något sådant skulle ske... Tragiskt, men sånt är livet...

Till Tennis C:
Haha. Tja du. Mina sinnen var kanske inte i sina fulla bruk... ;) Men. Det är gott!

Må GÖTT

2006-07-24 @ 09:50:16
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Helena

Jag skulle vilja kommentera varje punkt men jag har inte tid :D

Är det inte ganska komiskt att vissa av dina idoler heter Fredrik aswell? ;)

Jag skulle kunna lära idg spela gitarr, seriöst! Säg till om du kommer till göteborgsområdet!

Min lillebror Fredrik älskar också att blanda chips och glass :D Måste vara något som bara Fredrikar gör :O

Nu har jag lärt mig en massa om dig och i've realized that we have quite alot in common :)

Ha det bästbäst! Lycka till med din crush ;)

2006-07-25 @ 16:16:18
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Jo, visst är det lite sureal att vissa av mina "idoler" heter samma... Finns faktiskt ingen direkt anledning egentligen... :)
Du får GÄRNA lära mig, men jag borde ju ha sagt till dig att jag skulle till Gbg... :/
Fredrikar is the shit... och glass med chips is the shit! :)
Hoppas du inte har blivigt allt för skrämd av listan... Haha... :)

Ha det OTROLIGT bra du också... och tack, det lär behövas...

2006-07-28 @ 09:08:44
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Helena

Det är bara ett roligt sammanträffande kan jag tro?! :)
Ja, det var på håret för sent... Men glöm inte NÄSTA gång! :D För jag lovar, när man kommer över hindret som är att man får ryck och istället ger sig faan på att "jag SKA kunna detta ackordet!" så blir man så enormt glad när man väl kan det :D Det var en sådan befrielse i början!
Nejnejnej, inte skrämd! Snarare bara mer intresserad :) Men jag måste fråga. För den listan som du gjorde här är ju inte direkt kort, hur lång tid lägger du ner på din blogg? ;D

Ha det sommar-soligt-underbart-bra! keep me posted about the crush :)

2006-07-30 @ 09:23:38
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Mmm ett sammanträffande... Haha.
Ska komma ihåg. Lovar. :)
Skönt att du inte blev skrämd hahaha... intressard is good, tror jag... Jag lägger ner kanske 30 - 60 minuter per dag, i snitt.

Ha det fucking dandy, nu Helena och Ch-h-heers!

2006-07-30 @ 11:56:57
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback