Oh my Lordi vilket jävla fiasko! Fuck the ESC! Carola, du var bäst!.


Carola borde ha vunnit! Lordi kan ta sig på ställen jag inte ens vill nämna.

Vad i helvete hände för ett tag sedan?
1. Folk är dumma i huvet
2. Folk är tondöva
3. Folk är okunniga
4. Folk råkade slå fel nummer när de skulle rösta på Carola
5. Alla ovanståeende...

Fy fan. Lordi är det sämsta jag har hört i hela mitt jävla liv. Jag tycker att ESC har spårat ur totalt. Inte nog med att Carola inte fick en enda tolva... hon fick massor med nollor! Vad är det för idioter som sitter ute i Europa...

Iaktagelser jag gjort under kvällen, här följer några punkter jag vill ta upp:

- Carola är en av världens bästa artister. Vilken show hon bjöd oss på!
- Jag älskar Albanien. De gav oss en tia (det högsta Sverige fick!) och Lordi NOLL. Precis som det ska vara, en nolla till nollor! Tack Albanien...
- Lordi kan gå och ta sig själva på ställen jag inte ens tänker yttra mig om.
- Varför snackar de jävla programledarna så mycket?
- Det avr nära att Litauen slog oss... LITAUEN! Vilken pajas grupp de var. Sallad... sallad... sallad!
- ESC har spårat ur... Alla länder där upp på top fyra var ju SALLAD! Sjukt att de tog sig dit.
- Varför får ungar som spelar WoW rösta? Kan de inte sklaffa sig ett liv istället för att spela datorspel och rösta på Finland bara för att de ser ut som de orcherna som de nyss dödade i spelet...?
- Lås in alla som slösade pengar på att rösta på Lordi.
- Alla länder "där nere" röstar ju bara på varandra.. sjukt.
. Men det är bra att Finland ändå fick vinna det, hellre att det hålls i Finland än i Ryssland.
- "Masen" som skötte fläkten gjorde ett bra jobb.
- Pekka Heino är lite irriterande.
- Varför fick Turkiet så många 12:or? Hon sög ju... jävla suuuperrrstarrr-kvinnan med betoning på r:en.

Tack för mig, nästa år bojkottar vi ESC tycker jag, eller så skickar vi en salladsskål iförd ett headsett som får sjunga. Hela ESC har i och med årets utgångsresultat blivigt en riktig jävla salladstävling.

Till sist: Tack Carola. Du gjorde en fantastisk insats. Du är BÄST, du borde ha vunnit, tyvärr finns det för många pajar som röstar som en döv och A-Ö-sjukdomsinnehvande människa. (Dont take it personligt så att säga.., jag är mest irriterad...)

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

sallad.sallad.sallad
du skriver som en kung
TACK!

Postat av: Emma

Finland får stanna i bastun nästa år ;) Hua... En riktig rysare!

2006-05-21 @ 01:12:09
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: Spanskmannen

Bojkott är väl onödigt!

Vi kan väl skicka ner typ Idol-Ola i en fantomendräkt så kan han kraxa på skånska "I am the winner, the best, a süperstarrrrr....." i form av en hårdrocksballad.

Det luktar ju seger lång väg!

2006-05-21 @ 01:26:33
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till V:
Tack! :)

Till Emma:
Precis! :)

Till Spanskmannen:
Ja.. det låter kanon! Fy fan vad bra... med betoning på süperstarrr! haha Ärligt. Carola var bäst. Visst har ESC spårat ur?!

Må PRIMA

2006-05-21 @ 01:30:51
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Cissi

Hahahaha...vilken aegd kommentar om dataspelande nördar.

2006-05-21 @ 11:27:35
URL: http://cissin.blogg.se
Postat av: Citrin

Förstår du verkligen inte varför "länderna där nere" (goda geografikunskaper, va?) röstar på varandra ganska mycket? Jo, för att de, tro det eller ej, har en liknande kultur och då alltså liknande musik! Likadant röstas det i norden, så det där är bara skitlöjligt att störa sig på... Och om de BARA röstade på varandra skulle Finland inte haft en chans att få så många tolvor eftersom de har få grannländer.

Låt bli sånadär amatörutlåtanden, de blir bara pinsamma.

2006-05-21 @ 11:33:15
Postat av: Anna Karlsson

Jag tycker det var kul att Finland vann, det behövs lite omskakning i såna här sammanhang tycker jag. Jag hyllar Lordi på min blogg jag :o)

2006-05-21 @ 11:38:40
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: sanne

Lordi, det är FÖR hemskt :'S Det är dagar som igår som jag undrar om vi människor ewgentligen tillhör samma art. Jag är lätt på bojkotten, tänkte faktiskt det igår ^^

2006-05-21 @ 12:05:46
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se
Postat av: Helena

Jag håller med till 110%, det är ju nästan pinsamt att lordi vann... Visste inte om jag skulle skratta eller gråta?! :|

2006-05-21 @ 12:46:05
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Cissi:
Ja... jag vet! :)

Till Citrin:
Jo snälla Citrin, klart jag fattar det! Och mina geografikunskaper är väldigt bra ska du veta, men jag orkar inte rabbla upp alla länders namn.... Deras kultur skiljer sig ofantligt mycket från våran och vi som lever i "väst" (Jo, jag vet vilka länder som räknas till "väst" orkar bara inte nämna alla). Där blir det otroligt tråkigt, för vi i Sverige kommer inte ha stor chans att vinna, vilket gör tävlingen tråkig. Anledningen till att Finland vann är för att låten var okej, men för att de klädde ut sig i monsterdräkter. Där har du det. Folk som i vanliga fall inte engagerar sig i tävlingen gjorde det nu och röstade på Finland enbart för att de avr klädda såp där... alltså, de kollade inte till hur bra låten kombinerat med framträdandet avr, de ville bara röra om i grytan. Då tycker jag att det blir fel, för då vinner inte det bästa. Sen att LITAUEN kom så högt upp är enbart en sörd grej. För deras låt var verkligen ingen bra låt. Men detta är det nya ESC, det får vi finna oss i, sen kommer jag fortsätta kritisera länderna "där nere" för att de röstar så tråkigt.

Till Anna:
Jag säger så här, det avr kul att de avr med, men de borde INTE ha vunnit, för deras låt var inte en vinnare, de vann på dräkterna. Trå¨kigt nog. Jag tycker däremot att de kanske skulle hamna på en solid femteplats, för låten hade ändå rätt så fina egenskaper.

Till Sanne:
japps! Du och jag Sanne, vi bojkottar skiten :P haha

Må PRIMA

2006-05-21 @ 12:49:56
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Tack! precis... fiasko...

Må KANON

2006-05-21 @ 13:25:09
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: eremo

Finland var helt klart bäst! vi ska vara nöjda med en 5:e plats med den artisten o låten... *retas*

2006-05-21 @ 15:40:28
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: skyblue.

på tiden att någon oseriös vann den jävla skit-tävlingen!
lägg ner den!

2006-05-21 @ 16:48:16
URL: http://skyblue.blogg.se
Postat av: Citrin

Jag tycker snarare att det "tråkiga" är när vi inte vill ta del av annan kultur och dess musik. Visst, man kan gnälla över att ens favorit inte vann, men jag lovar dig att ESC blir mycket roligare om man tar sig tid att förundras över mångfalden som erbjuds. Usch, nu låter jag som någon sorts "politiskt korrekt" politiker, förlåt... Men seriöst, det är ju en hel vetenskap att förstå varför franska folket avgudar sega ballader. ;]

Sedan tror jag inte att folk automatiskt alltid röstar på sin musiksmak. Kolla på Charlotte som vann för några år sedan! Supersvensk låt och trots att balkanländerna existerar så vann den. Paparizou vann förra året med grekiska toner som vanligtvis inte går hem i varken Sverige eller Östeuropa. Det är inte alltid så enkelt som man först tror...

2006-05-21 @ 18:29:06
Postat av: Zareb

Sådär låter en bara dålig förlorare. Själv stoltheten och gratta finland till deras första vinst någonsin istället (samt rekord i poäng).

2006-05-21 @ 18:41:52
Postat av: Fredrik

Till Eremo:
haha... jo, alla tycker ju olika :)

Till Skyblue:
haha ja, så kan man ju också se på saken :)

Till Citrin:
Klart Finland ska ha ett grattis till vinsten, men den avr verkligen inte den bästa låten... förra årets vinst tycker jag avr bra, för mig spelar det ingen roll vilka toner det om det är öststastoner, grekiska toner eller vad det är. Utan jkag vill att låten ska vara bra. Elenas låt avr kanon. Den gillade jag. I år gillade jag carolas och englands... Jag tycker att Lordis låt i sig inte är dålig, den är rätt bra... men jag tycker inte att den avr en vinanre, det är ju det jag blir irriterad på, att de klär ut sig... och det gör att de vinner. Men alla tycker olika, det får man inse, sen anser jag att jag precis som alla andra har rätt till en åsikt. Detta är min... :)

Till Zareb:
Jo, klart Finland ska ha ett grattis, låten är ju ionte dåpölig, men ingen vinanre... det är min åsikt. Vi ahr alla rätt till en, du till din, jag till min...

Må FINT

2006-05-21 @ 20:19:21
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Donna

Lordi fick den högsta poängen i festivalens historia. De tog Europa med storm.
Heja Finland! Jag gråter av glädje*

2006-05-21 @ 22:33:45
Postat av: Anonym

Till Donna:
Kul att du gillade dem... Ja, grattis Finland, de tog oss verkjligen med storm.. Men jag tycker inte att de borde ha vunnit... och de är defentivt inte den bästa schlagerlåten genom tiderna..... så att den tog mest poäng 'är enbart för att det avr så hypade och att folk röstade på dem för att som de sa: "förstöra..." men grattis finland, Sverige kommer igen nästa år...

Må KANON

2006-05-21 @ 23:23:35
Postat av: Fredrik

Det avr givetvis jag som svarade dig här ovan Donna...

Må PRIMA

2006-05-21 @ 23:24:06
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Eine

Citerar Fredrik: "Vad är det för idioter som sitter ute i Europa..."
Jag undrar vad det är för idiot som sitter vid din dator...
Har surfat runt och frossat i Lordis seger, och skrattat hest åt dåliga förlorare som ni. "Amen, jaa bara säger min åsikt.." Visst har alla rätt till sin åsikt, och jag är omåttligt road över era. :D Det måste ha tagit hårt att se Drottning Skråla falla på rumpan i blåsten, och alla andra snubbla på sina trosor, då Lordi kom fram. De hade aldrig tänkt delta i tävlingen, men blev tillfrågade och tyckte det var en kul grej. Och så går de och vinner hela kalaset! Oj hur jag myser! ^_^ Jag tänker inte säga om jag gillade låten eller ej, men det var skönt att se så många snopna miner i tv-rutan. Och tack majoriteten av Sverige som har vuxit ifrån 80-tals schlager och är villiga att ta in friska vindar. Kan vi ha funk nästa år? :P
(Pröva gissa från vilket land jag är. Nej, det är inte Finland.)

2006-05-22 @ 01:13:34
Postat av: Eine

Nää, inte kommer Sverige igen nästa år. Ingen orkar med Sverige mera. *Gäsp*

2006-05-22 @ 01:16:12
Postat av: Emy

Jag tycker att det var bra att Lordi vann, dom hade ju allt ;)
Uppseendeväckande kostymer, en annorlunda låt med annorlunda scenshow, är det inte just det som brukar gå hem i ESC?
Visst, Carola var bra, men hon hade inte det där lilla extra som skulle sopa hem segern, som vi märkte.

Och det är ju inte så konstigt att länderna där nere bara röstar på varandra, vi här uppe röstar ju också bara på varandra. Någonsin hört talats om liknande musiksmak? ;)


Bra skrivet! :D
Ha det bäst!

2006-05-22 @ 09:47:35
URL: http://justfadeaway.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till eine:
Snälla du, ta det jag skrev (trots den kanske lite bryska framtoningen) med hyfsat mycket ro. Lordi's låt var bra i sig, men jag gillar inte sådan musik, alltså gillar jag inte låten.. Och givetvis är det grattis till Finland som vann. Jag tycker inte att Lordi borde ha vuunnit... för deras låt var inte lika bra som Carolas, det är min åsikt (ja, jag vet att vi säger så, men så är det...). Sen att du väljer och inte yttra din åsikt om vad du tyckte om låten är din ensak... jag är inte rädd och säga vad jag tycker, så därför uttrycker jag mig om vad jag tycker i min blogg, där jag skriver precis vad jag vill och precis vad jag tycker passar (så länge det inte bryter mot bloggens regler förståss).
Mening med mitt skrivande är att väcka känslor och få folk att reagera, det är precis vad du och alla de andra som kommenterat här har gjort, det visar på att min text har lyckats uppnå sitt mål. Sen ahde Lordi inte vunnit om det inte vore för deras dräkter som gjorde att de hypades ofantligt inför finalen. Då ahde de hamnat på en fult trovärdig 4-3:e plats.
(Nä jag tänker inte gissa från vilket land du är. Har inte intresse i det.)

Till Emy:
Att Lordi vann är ju historiskt minst sagt. Sen om man är för det eller ej kan man ju disskutera... Mycket handlar ju om musiksmak. jag tror att ungefär hälften av alla som röstade på Lordi, röstade för att de gillar dem, resterande 50% röstade för att Lordi var upphypade av media, samt att det tydligen skulle vara coolt och rösta på dem för att som de inför finalen uttryckte sig "förstöra skiten"... vilket jag tycker är synd.

Jo, men så kommer dte alltid vara, att man röstar på de länderna där musiksmaken som en själv gillar finns. Men förra året röstade jag på Grekland... och de ligger inte här uppe. Jag tycker mest att länderna där "nere" är lite för insöade (trots att de inte har snö) och ger enbart poäng till de som spelar mest deras musik, de kan rösta 12:0r till en låt som inte har något musikalikst i sig över huvudtaget. Det är synd. Sen så kommer vi inte ifrån att länder i samma delar röstar på varandra, eftersom att kulturerna är lika. Så är det och kommer förbli. Vi får inse att eftersom det är fler antal lkänder från södern än i norr så kommer vi ha minimala chanser att vinna... om vi inte hypar upp ett hårdrocksband, sätter dem i gräsligadräkter och kallar det som de sjunger för musik ;)

Tack, jag är nöjd med skrivandet...

Må ABSOLUT bäst

2006-05-24 @ 15:45:37
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Eine

Ååå, hur ni är till er över eurovisionen.. Tänk att man kan ta så på näsan om "fel låt" vinner.
Vet du, ett annat tips för att vinna: spruta botox på alla lösa ställen som hittas, kläderna bort, glitter på de kläder som är kvar, och fläkten på. Och glöm inte att kalla _det_ musik.
(Aj nej, det gick ju inte ju inte...)
Varför bli så till sig över Lordis utseende? Ingen har klagat på Herreys guldskor heller, och _dom_ var ju rent gräsliga.. Skulle hellre spatsera i Lordis "pumps".. :D

2006-05-24 @ 22:53:40
Postat av: Fredrik

Till Eine:
Tja, vissa uppskattar ESC som en schlager tillställning... kanske därför. Visst att tiderna förändras, men att ha masker på sig och inte visa facet är ju löjligt. Men alla ahr vi olika smak, så är det och kommer alltid att vara. Just nu känns det som att jag ahr lagdt Lordis konstiga vinst bakom mig, nu blickar jag mot nästa års tävling istället. Då ska Sverige vinna, så är det bara...

Må ABSOLUT bäst

2006-05-25 @ 12:05:30
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Eine

Visst. Vi hörs nästa år. ;)

2006-05-25 @ 18:03:03
Postat av: Fredrik

Till Eine:
Yes, det förutsätter jag... :)

Må KANON

2006-05-25 @ 23:59:20
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: iNic

— Vet du vad det är för skillnad mellan Carola och Lordi?

— Näääe?

— Lordi kan ta av sig sin mask...

2006-05-27 @ 04:42:58
Postat av: Fredrik

Till iNic:
KUL! Det där var ju jväligt klyftigt rolig humor. Och i mångt och mycket sann... hahaha
Kredd till dig där!

Må KANON

2006-05-27 @ 10:16:53
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Urban

DU SKA DÖ!!! Lordi äger sönder Carola!
Jävla poppare!
\m/(>

2006-05-30 @ 13:48:39
Postat av: Fredrik

Till Urban:
hahahaha Moget värre att önska livet ur någon... Jag är ingen direkt poppare ska du veta, ingen hårdrockare heller för den delen... Jag gillar rock, som Bruce Springsteen... Men som sagt, mogna lite och lär dig ta lite ironi blandat med kritik mot sådant du gillar så kommer du klara dig längre i livet...

Suck it easy, så länge, må BÄST

2006-05-30 @ 15:16:00
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Frallan

För det första känns det onödigt hårt att Fredrik skall behöva dö för att ett gäng orcher kammar hem jackpotten i Aten, det speciella med Lordi är att de lyckas avika såpass mycket att det blir en häftig kontrast.
Låten i sig var väl ingen höjdare,snarare rock-light, men det var å andra sidan inte Carolas heller!


Appropå grannröstning, visst får vi poäng av Norge, Danmark, Finland mfl nästan varje år?
Är vi så mycket bättre?

2006-05-30 @ 16:01:49
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Frallan:
Ja dö känns ju onekligen överilat... haha
Jo, kalrt det beror på att de var en så pass stark kontrast. Låten i sig avr ju ingen superhit... Den avr väl likvärdig med Caroilas, men Carolas var lite bättre, den avr schlager helt enkelt. Därav min åsikt.

Å år fick vi inte en massa superhöäga poäng av våra nordiska grannländer, men visst får vi ofta höga poäng av dem, jag menar mest på att det är så många flöer länder "där nere", vilket gör att de få¨r ett övertag då de röstar... på varandra. Sen tycker jag givetvis att man ska rösta på den man gillar, men att ESC har blivigt en tävling där vi mest röstar på våra grannländer abra för att de är grannländer känns synd. Förra året röstade jag på Grekland till exempel...

Må KANON

2006-05-30 @ 16:17:00
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: helon

Det var bara rättvist att Lordi vann, alla dessa år har Finland försökt tävla med smörballader och så vidare. Och tillslut när de kommer med ett bidrag av något de kan bäst, hårdrock, så är det bara att tacka och ta emot. Vissa säger att hårdrock inte tillhör schlagerna, men varför inte? Hiphop och pop är accepterat, men det är nästan lika lite schlager som hårdrock. Är hiphop, t.ex, accepterat borde alla musikstilar vara det. Dessutom visade årets schlager att det finns fler hårdrockare i Europa än man tror, så Rock on! Btw, Carolas bidrag var inte det bästa. Hon är bra på att sjunga men översättningen från svenska till engelska var inte speciellt bra och hon är en jävla diva. Det är bara att inse, förhoppningsvis så blir hon inte framröstad nästa år om hon nu ställer upp.

2006-06-01 @ 00:28:36
URL: http://mini.blogg.se
Postat av: Anonym

Till Helon:
Ja, alla har vi rätt till en åsikt. Intressant att det finns så måpnga hårdrockare, det trodde inte jag... tja, jag säger helt enkelt grattis finalnd. Carola är bra. Det kan man inte twista om...

Må ABSOLUT bäst

2006-06-01 @ 14:45:12
Postat av: Fredrik

Det var jag ovan... :)

Må KANON

2006-06-01 @ 14:48:20
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback