Titta hit Lagerbäck! Här ÄR den truppen du ska ha med ner till landet med öl och prostituerade vi alla känner som Tyskland!

 
Potensiell VM-startelva kanske? FOTO:
Aftonbladet

Snart är det fotbolls-VM. Det är gött.
Jag klängtar redan mer än någonsin. Helt sjukt kul det kommer bli. Det ÄR sommarens absoluta höjdpunkt. Men vi ska ju ha med oss lite spelare ner till Tyskland.
23 närmare bestämt.
En trupp på 23 spelare kommer att pressenteras av Lars Lagerbäck på tisdag, då vill nog de flesta av Sveriges lovande och redan etablerade spelare stå med. 
Men givetvis kan inte ALLA göra det.

Här är min trupp till VM:

Startelva:
Andreas Isaksson, mv - Han är given. Stabil och otroligt duktig.
Alexander Östlund, b - Han ÄR hetlevrad. Men han ska fan med. Jag har en slags hat-kärlek till honom.
Olof Mellberg, b (k) - Kapten Mellberg är given. Stabil och rutinerad.
Teddy Lucic, b - Teddy är en riktig backklippa!
Erik Edman, b - Erik är genial. Honom gillar jag skarpt.
Anders Svensson, m - Anders ÄR duktig. Har gjort ett stabilt jobb i Elfsborg. Han ska vara med!
Tobias Linderoth, m - Stabil. Är alltid där och får oförskämt lite hyllningar.
Kim Källström, m - Killen dominerar i sitt lag i franska ligan. Klart han ska få vara med.
Fredrik Ljungberg, m - Freddie är given. Han är otroligt viktig för laget. Han lyckas alltid skaffa fram frisparkar och är en smart spelare.
Zlatan Ibrahimovic, f - Killen kan göra vad som helst när som helst.
Henrik Larsson, f - Han SKA vara med. Jag älskar Larsson. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Han är alltid smart på planen och jobbar alltid stenhårt.
----

Övrig trupp:
John Alvbåge, mv
- Ska enligt mig vara andremålvakt. Har vart duktig i Viborg och är en stor talang.
Christoffer Andersson, b - Har imponerat enormt. In med killen!
Petter Hansson, b - Han är en relativt stabil ersättare.
Niclas Alexandersson, b/m - Han är duktig. Kan spela så väl back som mittfältare. Kan ta Östlundhs plats om han misslyckas totalt.
Christian Wilhelmsson, m - Duktig och teknikinriktad spelare. Han ska med.
Marcus Lantz, m - Har vart duktig i klubblaget. Varför skulle han inte kunna lyckas i landslaget?
Mattias Jonsson, f - Är rutinerad och stabil. Han kan komma in och avgöra matcher.
Johan Elmander, f - Duktig. Han är ett framtidslöfte.
Marcus Allbäck, f - Rutin. Är stabil i sitt spel.
Markus Rosenberg, f - Imponerande ung kille. Har lyckats genialt bra i Ajax. Han SKA med.
Karl Svensson, b - Tycker jag allts ka få en plats. Är duktig.
Eddie Gustafsson, mv - Den bästa av de resterande målvakterna. Det är mellan han eller Johan Wiland enligt mig.

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: sanne

jag kan inte så mkt om fotboll ( dock sjukligt kul att titta på) men är inte Lucic lite överskattad? IN med Sulan ^^ hihi

Postat av: Thilen

Låter som en klockren trupp.. Isaksson är nog den mest givne, han kan avgöra mkt.

Som en liten kommentar till Sanne: Lucic är inte överskattad, han är en rikig klippa och kan se till att Sveriges försvar är stabilt.

2006-05-08 @ 20:55:03
URL: http://thilen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Sanne:
Teddy är INTE överskattad över huvud taget. Han har nog aldrig gjort en urusel landskamp. Han är alltid stabil. Jag gillar honom. En riktig klippa. Han borde ha blivigt mycket större än han ahr blivigt. Stackarn.

Till Thilen:
Ja visst låter det som en klockren trupp. Jag är helnöjd. Isaksson kommer bli nästintill direkt avgörande för om Sverige ska ha en chans eller ej.- Storspelar Isaksson kan vi mycket väl ta ett brons kanske mer :)

Må KANON

2006-05-08 @ 21:28:18
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Spanskmannen

Intressant trupp, ganska väntad. Själv tänker jag inte plocka ut någon själv, det överlåter jag till LArs-Roland för i slutänden är det ändå dom som bestämmer. Mina rop om att Holmén och Schlebrügge ska in och att ZLatan/Mellberg ska se VM på tv lär inte leda någon vart. Din trupp saknar Tobias Hysén ser jag nu. Jag antar att detta är ett tryckfel, eller?

2006-05-08 @ 22:56:45
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: sanne

then I see ^^ jag är ju som sagt inte så insatt ;) Men om han är en sån klippa så får han mer än gärna ta hand om det svenska försvaret i VM ^^

2006-05-09 @ 07:56:11
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se
Postat av: alexandra

jag hoppas att Christoffer Andersson kommer med, känner honom lite halvt!

2006-05-09 @ 10:06:33
Postat av: Fredrik

Till Spanskmannen:
Ja, en väntad trupp. Jag tycker mest det avr kul att plocka ut min egen. Givetvis väljer Lars-Roland, de ahr bäst koll. Ne, det avr inget tryckfel, Tobbe har vart ur form i Djurgården.. Det känns som att han får stanna hemma. Möjligtvis att han följer med istället för någon anna. Han finns guivetvis med bland mina spelare som precis inte kom med.

Till Sanne:
mm Han är bäst :)

Till Alexandra:
Ja, det hoppas jag också :)

Ha det ABSOLUT bäst

2006-05-09 @ 12:28:57
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: AG (TipsForum)

Postat av: alexandra
jag hoppas att Christoffer Andersson kommer med, känner honom lite halvt!

Lite halvt? Det låter intressant. Vad döljer sig bakom denna dunkla formulering?

2006-05-10 @ 09:47:30
URL: http://www.tipsforum.tk
Postat av: eremo

för att impa lite så är jag kompis med olofs svägerska o har ju givetvis träffat o umgåtts med hans bror en hel del oxå. de bodde i ö-o förut.

2006-05-10 @ 11:05:43
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till AG:
ja, det kan man ju fråga sig.. Intressant haha

Till Eremo:
Coolt. Ja, Olof är ju själv från Degerfors. Om jag ska impa (?!) så kan ju säga att vi ahr haft Johan Röjler i vårt kök... haha (Du vet skridskoåkaren...)

Må FINT

2006-05-10 @ 16:30:27
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: eremo

klart jag vet att han kommer från degerfors, olle är min favorit i landslaget o varit lääänge.
johan den gamle räven, klart jag vet vem det är!
frågan är ju bara vad han gjorde i ert kök? :)

2006-05-10 @ 17:29:56
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Eremo:
haha ja, klart du vet! Jo, Johan umgicks väldigt mycket med min syster de avr goda vänner då. Och är fortfarande men han är ju i Norge nu haha..

Må KANON

2006-05-10 @ 22:14:27
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Antonia

peta a.svensson från din startelva & låt Wilhelmsson spela insted, mkt bättre,

2006-05-12 @ 13:55:41
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Antonia:
Chippen är bra han med... men jag gillar att leka med tanken på att ha så väl Anders som Källström på plan..

Må FINT

2006-05-12 @ 16:59:39
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: upp me sulan på topp

E du lika blåst som orkanen katrina?

2006-12-20 @ 11:19:54

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback