Heja Leffe!

Haha Leif GW Perssons "attack" är osannolikt underhållande. Det började med att Leif gav en intervju i DI.

Jag släpper till ett leende då jag läser det.

Leif GW Persson jämför Camilla Läckbergs böcker med en novell i "Min häst". 

Leif säger så här; "En del deckarförfattare, som Läckberg, håller samma litterära kvalitet som en novell i ?Min Häst?. Klart det finns duktiga författare som sitter på kammaren och får magsår när de skriver bra och inte kan försörja sig på det".

Jag finner det uttalandet extremt roligt.

"-Om man sen dessutom skriver som Nicke Lilltroll pratar, har jag inte så mycket till övers för det", säger Leif GW dessutom till Dagens Industri. Och jag ler.

Kanske för att Nicke Lilltroll var mitt favoritljudband då jag var liten. Kanske för att han har rätt. 
Vad vet jag.

Underhållande är han i alla fall, den där Leif.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Fan vad kul. Hahaha. Jag älskade Nicke Lilltroll som liten :)

Postat av: Fredrik

Sofie: haha kunde man göra annat än att älska nicke? :)

2007-08-05 @ 14:57:15
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback