For the record:

Jag är alltså INTE emot att fler kvinnor släpps in i tv-branschen. Jag vill se fler kvinnor i TV-branschen. Fler kvinnor borde släppas fram som programledare, ja.

Det jag menade var att man inte kan ge programledarerollen till någon i stora satsningar bara för att de kvinnor. Utan de ska ju också kunna klara av det. Och detta ska de ju visa om de kan eller ej i mindre program. Och det gäller för de programledarna att bli bättre än vad de är, för många av de nuvarande kvinnliga programledarna som inte redan har framträdande jobb imponerar inte på mig. Till exempel Sanna Bråding. Så det jag ställer mig emot är INTE att vi inte skulle välkommna fler kvinnor att bli programledare, utan att man ska ge stora jobb till en bara för att hon är kvinna och egentligen inte är kvalificerad för uppgiften.

Förstår ni?

Sen ska det sägas att SVT är usla på att hitta kvnnliga talanger. Till skillnad mot många av de andra kanalerna som har många duktiga kvinnor i programledaryrken.

Kommentarer
Postat av: Lord Voldemort

1. Sluta skriva 'dom', it makes my eyes hurt.
2. SVT är inte usla på att hitta kvinnliga talanger, man kan inte HITTA särskilt mycket om man inte börjar med att LETA.
3. "Förstår ni?" Ja, vi förstår, nu, men det första inlägget var dåligt formulerat.
Tack och heeej!

2007-07-25 @ 16:40:40
Postat av: Fredrik

Lord Voldermort: 1. Jag vet, hatar det. 2. Jo, de är usla på att hitta bra kvinnliga talanger och de är usla på att leta. 3. Nej, det första inlägget var inte dåligt formulerat, om du läser det igen så framgår det mycket enkelt att jag absolut inte är emot fler kvinnor inom tv, och det skriver jag dessutom i den förra texten. Det jag skriver är att det finns för få bra kvinnliga programledare att ge mer framstående tvjobb, då de som redan är duktiga har framstående programledaryrken. Alltså, de som idag inte har framstående programledarroller MÅSTE bli bättre. Exakt detta framgick i förra inlägget. Men men... hur som så verkar det ju vara utrett nu.

Postat av: Bambi

Blir det inte fel åt andra hållet om man släpper in apdåliga programledare bara för att dom är kvinnor? Då blir det "orättvist" för män om man ger platsen åt en dålig kvinna när man kunde ha gett den till en man som skulle göra ett bra jobb... Hoppas du förstår hur jag menar, har en förmåga att svamla när jag försöker förklara något. Vilket tyder på att jag skulle bli världens sämsta programledare ;) Men sen skulle man heller inte bli bekräftad för att man är bra, utan för vilket kön man har. Och då gör man det bara för pengarna och äran, inte för att känna att man gjort något bra. Och det skulle iaf inte jag vilja. Förstår inte ens varför man diskuterar, är inte alla lika mycket värda? Men sen är det också så att om man måste övertala folk så stämmer det ju inte... Too bad... Vilken värld det kunde ha blivit? ;)

2007-07-25 @ 18:34:09
URL: http://larocca.blogg.se
Postat av: Laura

Klart dom är dåliga på att hitta kvinnliga talanger, jag har ju inte ens fått plats i rutan trots att jag redan finns i lönelistan. Hallå liksom! ;) Nej, jag skoja bara. Men visst är det ett problem. Samtidigt så tror jag att fler (både kvinnor och män) just nu lockas av program och satsningar i andra kanaler. Tyvärr..

2007-07-25 @ 19:16:24
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: eremo

sen är ju just Sanna Bråding på TV 4.....eller?

2007-07-25 @ 19:31:45
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Jessica

Men gud, palla att det blir värsta debatten av det här. Sanna Bråding är läskig. Punkt! Haha

2007-07-25 @ 19:37:36
URL: http://jessipessi.blogg.se
Postat av: Tova

Jag är alltså INTE emot att fler män släpps in i tv-branschen. Jag vill se fler män i TV-branschen. Fler män borde släppas fram som programledare, ja.
Det jag menade var att man inte kan ge programledarerollen till någon i stora satsningar bara för att de män. Utan de ska ju också kunna klara av det. Och detta ska de ju visa om de kan eller ej i mindre program. Och det gäller för de programledarna att bli bättre än vad de är, för många av de nuvarande manliga programledarna som inte redan har framträdande jobb imponerar inte på mig. Till exempel Peter Jihde. Så det jag ställer mig emot är INTE att vi inte skulle välkommna fler män att bli programledare, utan att man ska ge stora jobb till en bara för att han är man och egentligen inte är kvalificerad för uppgiften.
Förstår ni?
Sen ska det sägas att SVT är usla på att hitta manliga talanger. Till skillnad mot många av de andra kanalerna som har många duktiga män i programledaryrken.
Din text kunde ju lika gärna vara sådär..för vad är grejen med att du väljer just att se just bara att det finns så många, enligt dej, kassa kvinnliga programledare när problmet är att det finns så många kassa programledare överlag..som om det inte finns massa manliga som också borde beeviisa att de klarar av det fruktansvärt tyngande jobbet att leka runt i nått kasst program på typ fyran..

2007-07-26 @ 16:45:48
URL: http://toovalita.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Bambi: Precis! Håller med dig helt. Alltså, detta är ett tillägg till mitt förra inlägg om detta en bit ned i bloggen, hoppas du läst det också :)Laura: precis :/
Eremo: Fråga Karolina, det var hon som tog upp henne som förslag.
Jessica: haha :)
Tova: Läs mitt förra inlägg om detta (gubbväldet på SVT) som byggde på den krönika som Karolina Fjellborg skrev. Den handlade om att det är för få kvinnor som får hålla i storsatsningar. Jag tycker också det finns många dåliga maliga programledare, det har jag inte sagt att jag inte tycker. Och ja, även manliga programledare ska också visa att de klarar av jhobbn. Men läs krönikan så förstår du varför jag fokuserade på just kvinnorna denna gången.

2007-07-26 @ 17:32:42
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback